"Зелените билети" за градския транспорт бяха изчерпани преди всички столичани да успеят да се възползват от тях, съобщи bTV.
И днес в столицата бяха отчетени високи нива на фини прахови частици.Поредният ден с мръсен въздух в София принуди Столичната община да вземе извънредни мерки и за първи път софиянци имаха възможност да пътуват с еко билетчето. То струва 1 лев и важи за цялата градска мрежа за целия ден.
При закупуването върху него се слага печат с датата, за която важи.
Още по обяд на много места билетите вече бяха свършили, а гражданите бяха принудени отново да плащат по 1,60 лв. за всяко пътуване.
През деня Йорданка Фандъкова поясни, че са закупени над 10 хил. "зелени билета", като на местата, където са изчерпани, се зареждат нови.
"Това се прави за първи път и тепърва ще оптимизираме организацията", обясни още кметът.
"Зеленият билет" е само една от над 100-те мерки на общината за справяне с проблема с мръсния въздух.
Въпреки неуредиците, хората в метрото бяха доволни. Днес се навършват и 20 години от началото на столичното метро. С пускането на третата линия годишно ще се пестят 90 хил. тона вредни емисии.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
64
Qni
преди 6 годиниИ безплатен да е билетът, градският транспорт е препълнен в пиковите часова и лично аз не го ползвам точно поради тази причина. В трамвай #5 от Нишава е невъзможно да се качиш сутрин. Да, презастроено е и гъстонаселено, но могат да се пуснат повече влакчета, рейсчета и тн., поне за два часа. С качването на билета се увеличиха само проверяващите, а тях ги знаем кой глобяват и кой - не.
63
До 68 trafalgar
преди 6 годиниМай нямаш никаква идея кой колко замърсява в София. Сега замърсява наднормено с ФПЧ отоплението на твърдо гориво, а колите замърсяват малко, много малко с ФПЧ. Много малък брой от колите движещи се по улиците на София са от преди въвеждането на евростандартите и това са примерно половин % от колите по улиците, а още 2-3% са по Евро 1 и 2. От Евро 3 нататък нормите са много строги и колите реално не замърсяват, особено тези по Евро 5 и 6, които са над 25% от регистрираните коли и над 35% от движе
62
До 68 trafalgar
преди 6 годиниСигурен ли си, че софиянци карат стари коли?Според едно изследване по поръчка на Столичната община с публикувани през април 2015 година резултати, регистрираните коли в София по възраст са:12,12% - до 5 години27,95% - 5-10 годишни30,64% - 10-15 годишни22,56% - 15-20 годишни6,73% - над 20 годишни--Средната възраст на колите в София излиза на около 11,5 години, като по принцип по-новите коли се използват повече от по-старите, т.е. колите в движение по улиците са средно 8-9 годишни.