"Да си пожелаем на добър час. Проектът променя не просто средата, а и наземната инфраструктура. Всички знаят, че откъдето мине метрото, се изграждат нови булеварди, кръстовища, градинки. Затова хората очакват с нетърпение и единственият въпрос, който се задава, е "Кога и при нас?", отбеляза столичният кмет.
"Метрото е не само най-големият транспортен, но и екологичен проект за столицата", подчерта Йорданка Фандъкова.
"Безспорно метрото променя града ни. Не можем да си представим в последните 20 години градът ни без метрото", заяви столичният кмет.
Фандъкова отбеляза, че метрото е най-добрият и най-големият транспортен проект, който е в десетката на най-добрите проекти, финансирани с европейски средства, според ЕК.
"Не можем да си представим развитието на града ни без метрото, не само по отношение на транспорта. Днес метрото заема 34% от градския транспорт, но това е и най-големият екологичен проект", добави тя.
"Днес отново имаме превишение на фините прахови частици. Сутринта, благодарение на много хора, беше направена добра организация и за първи път в София беше пуснат, след решението на Общинския съвет от четвъртък, в продажба "зеленият билет", заяви Фандъкова и добави, че първи желание да оставят автомобилите си имат хората с достъп до метрото, затова задачата им е строителството на метрото да продължи.
"20 години след пускането на първия участък знаковият проект за метрото не спира, а продължава", подчерта Фандъкова.
"Имаме 2 метролинии и сме на средата на строителството на третата. Вълнуващо е 20 години след пускането на първия участък да можем да отчетем един от най-важните факти - знаковият проект за метрото не спира, а продължава. За мен това е най-важното от първия ден, в който станах кмет. Заявих ясно, че метрото ще продължи да се развива и се надявам всички да мислят така. Благодарна съм, защото получаваме огромна подкрепа това да се случва", каза Фандъкова.
"Днес ние строим по над 3 км на година и това е възможно благодарение на огромната финансова подкрепа, която получаваме от ЕК", заяви столичният кмет.
Йорданка Фандъкова благодари и на българските правителства, които са подкрепяли проекта за метрото през всичките години със съфинансиране. Тя отбеляза, че темпът на строителство е възможен, благодарение на екипната работа между институциите.
"Искам специално да благодаря на министър-председателя Борисов и в качеството му на кмет, който подготви заедно с екипа си проекта за втората линия и който вече като министър-председател в три правителства подкрепя изключително сериозно проекта за метрото", каза още Йорданка Фандъкова.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
73
Фъндьо
преди 4 годиниБрей, 2019 трябваше да са пуснати 12 км, а вече сме края на януари 2020, а дори още и 100 м не са пуснати! Нещо говорят за лятото 2021-ва дори!
72
Ричарт
преди 6 годиниПо добре да се изгражда метро дори и в други градове, отколкото да се купуват военни самолети и оръжие. Зорлем от НАТО ни накараха да унищожим ракетите и танковете и да съкратим армията, а сега ни задължават да им изкупуваме оръжието. Трябва да бъдем като Словения без армия. Вместо големи разходи за армия и въоръжаване, другите големи градове могат да направят поне по един лъч метро.
71
Джи Ес
преди 6 годиниМетрото е най качественият градски транспорт. Освен че е евтин и екологически чист транспорт, се движи безпрепятствено. Затова трябва непрекъснато да се удължава с нови лъчове и разклонения. Дори в Париж имат скоростно метро. На този етап това метро ни върши чудесна работа. Дано се направи четвърти лъч околовръстно метро, което да бъде със скоростни влакове. Трябва да се гледа с перспектива към бъдещето. Още от сега трябва да започне проектирането на четвъртия лъч.