Архив: Булфото
fallback

Центърът за градска мобилност (ЦГМ) в София започва пилотен проект за въвеждане на кондуктори в градския транспорт в столицата. Идеята е по този начин да се намалят гратисчиите и да се помага на пътниците, обясни  ръководителят на дирекция "Маркетинг и стопанска дейност" в ЦГМ Пламен Църноречки.

От 6 ноември 20 контрольори ще изпълняват функцията на кондуктори по линията на автобус 27. "Тя върви по маршрута от бул. "Мария Луиза" до село Кътина, община Нови Искър, и я избрахме, защото минава както през централна градска част, така и в крайградски райони", допълни той.

Те ще валидират превозните документи, ще продават билетчета за еднократно пътуване, ще дават информация за маршрута – да ориентират пътниците къде е спирката, на която слизат, каква е връзката й с друг обществен транспорт, да разберат каквото ги интересува относно други линии, да съветват за най-удобния маршрут, и т.н.

Този опит ще продължи около 2 месеца, проектът е пилотен, но идеята на ЦГМ е да въведе подобно обслужване и на други, предимно крайградски, линии.

"Доста сложно е да минем изцяло към кондуктори, ще ни трябват много хора. В момента като контрольори работят между 200 и 250 души. За това ще се съсредоточим към линии, по които се пътува по-дълго, с по-дълги маршрути, които свързват крайградската част с централния район", каза той в интервю пред "Фокус".

ЦГМ иска да промени разбирането за пътуването в градския транспорт. Кондукторът е само малка част от тази концепция. Опитваме се да възпитаме хората, че могат да разчитат на подкрепа, а и да намалим гратисчиите, обобщи той.

Църноречки допълни, че към настоящия момент цената на билета за градския транспорт няма да се промени. Кондукторите ще продават билета за 1.60 лв.

Относно въвеждането на "тикет система" в градския транспорт той обясни, че за нея има обявена обществена поръчка и срокът за подаване на документи от страна на участниците е 20 ноември.

"Нужно е около година-година и половина да се изгради и след това Общинският съвет ще трябва да вземе решение дали да се таксува по време или по разстояние", каза Църноречки.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

40

Анонимен

преди 6 години

А стюардеси ще има ли.

39

Шофьор

преди 6 години

Трабва да има кондуктори,и така ще има по-голяма събираемост на приходи от билети.вярно цената на билета е безумно висока.Тука впровинцията има кондуктори сутрин он 6.00 ч. до към 18.30 ч.Първите и последните курсове пътниците се таксуват и проверяват от шофьорите.Като се качват от първата врата и слизат през средната и задната врата.Кондукторите помагат на майките с детски колички,на възрастните хора и на пътниците в неравностойно положение.Няма вандализъм не се режат седалките

38

Анонимен

преди 6 години

Я СДЕ ОПИТАЙТЕ В ИСТАНБУЛ ДА СЕ ВОЗИТЕ БЕЗ БИЛЕТСЛЕД ПЪРВИЯ ОПИТ ВЕЧЕ ЩЕ ПЪТУВАТЕ С ДВА БИЛЕТА ЗА ПО-СИГУРНО.

fallback