Снимка: архив, Булфото
fallback
Решението за "Младост" не е в рестрикции на гражданите, а в инфраструктура. Това заяви в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR общинският съветник Венци Мицов, след като акция в столичния квартал, подета от кмета на района Десислава Иванчева, разбуни духовете. Паяци вдигат автомобили без технически преглед, независимо дали са паркирани в частна собственост.

"Имало е поне 7-8 кампании, доста се е писало по темата, нищо не се е правило. Имало го е като намерение в общинските власти. В "Младост" очевидно има коли, които не са в движение от години. Ако колата се е намирала в частен имот, разбира се, че това е нарушение, но ако не се е намирала...", коментира Мицов в "България сутрин".

Още по темата

Центърът на София: "Успокоена зона" или нова зона на напрежение?



Той обаче е категоричен, че има изключително сбъркана логика и когато се строи не се спазват елементарни норми. По думите му в "Младост" проблемите са вечерно време след 18 часа, а зоните за паркиране не работят вечер.

"Трябва да си планираме града така, че да е добър за живеене", завърши общинският съветник.

Бившият директор на КАТ Алекси Стратиев уточни, че колата, която се вдига, се води изоставена и не е минала технически преглед, а няма и платена Гражданска отговорност.

"Общината е взела мерките своевременно, действала е съвместно с районното управление и инспектората на Столичната община", поясни още Стратиев пред Bulgaria ON AIR.

Той посочи, че общината има право да вдига автомобили, които не са паркирани спрямо закона. Според Стратиев общинарите трябва да предлагат услуги, които улесняват паркирането.

"70% от автомобилите са над 15-годишни. Новият автомобил плаща 3 пъти по-висок данък. Старият плаща 100 лева, новият - 300 лева", възмущава се бившият шеф на КАТ.

Прочети още на: https://www.bgonair.bg/sutreshen-blok/2017-10-20/reshenieto-v-mladost-infrastruktura-vmesto-restriktsiii
 

Решението за "Младост" не е в рестрикции на гражданите, а в инфраструктура. Това заяви в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR общинският съветник Венци Мицов, след като акция в столичния квартал, подета от кмета на района Десислава Иванчева, разбуни духовете. Паяци вдигат автомобили без технически преглед, независимо дали са паркирани в частна собственост.

"Имало е поне 7-8 кампании, доста се е писало по темата, нищо не се е правило. Имало го е като намерение в общинските власти. В "Младост" очевидно има коли, които не са в движение от години. Ако колата се е намирала в частен имот, разбира се, че това е нарушение", коментира Мицов в "България сутрин".

Той обаче е категоричен, че има изключително сбъркана логика и когато се строи не се спазват елементарни норми. По думите му в "Младост" проблемите са вечерно време след 18 часа, а зоните за паркиране не работят вечер.

"Трябва да си планираме града така, че да е добър за живеене", завърши общинският съветник.

Бившият директор на КАТ Алекси Стратиев уточни, че колата, която се вдига, се води изоставена и не е минала технически преглед, а няма и платена Гражданска отговорност.

"Общината е взела мерките своевременно, действала е съвместно с районното управление и инспектората на Столичната община", поясни още Стратиев.

Той посочи, че общината има право да вдига автомобили, които не са паркирани спрямо закона. Според Стратиев общинарите трябва да предлагат услуги, които улесняват паркирането.

"70% от автомобилите са над 15-годишни. Новият автомобил плаща 3 пъти по-висок данък. Старият плаща 100 лева, новият - 300 лева", възмущава се бившият шеф на КАТ.

Спорните казуси по въпроса с провеждането на референдум за общия устройствен план в жилищния комплекс, както и вчерашното репатриране на автомобили, които нямат годишен технически преглед коментираха и кметът и зам.-кметът на столичния квартал "Младост" Десислава Иванчева и Биляна Петрова в студиото на "България сутрин".

"Ако в рамките на 2 години колата няма направен технически преглед, комисия от 3-ма представители на 3 различни институции създават протокол, установяват и стикират", обясни Десислава Иванчева.

По твърденията на потърпевши, че автомобилите им са вдигнати от паяк от частната им собственост, кметът на квартала отговори: "Гаражът, който имам в даден блок, не ме прави собственик и на парцела пред него".

След час стартира делото за забранения референдум за застрояването в "Младост", като гостите на Bulgaria ON AIR заявиха, че ще обжалват отказа на Столична община допитването да се проведе.

"Искаме протоколът да се обяви за нищожен, тъй като няма методика, която да определи със стара дата преброяването и актуализирането на хората", обясни Иванчева.

Биляна Петрова подчерта, че преформулирането на въпросите за референдума, както бе поискано от Столична община, зависи от това дали 5-10% са се подписали в подписката за осъществяване на допитването и колко от тях ще бъдат признати.

"Искаме да стартира процесът за обсъждане на подробен устройствен и общ устройствен планове, Затова и се прави референдумът - за да има гласност и всички да участваме в процеса", категорична бе Петрова.

Тя твърди, че е спорно колко е общият брой избиратели в "Младост", тъй като протокол на ЦИК твърди, че жителите са 87 829 хил. души, а според протокола на МРРБ - общият брой на гласоподавателите при избора за кмет на Десислава Иванчева през 2016 г. е 94 186 хил., което води до заключението, че за 20 работни дни хората са се увеличили с 6347 души.

"В 12 от тези дни трябваше да има огромни опашки. Аз и госпожа Иванчева бяхме в кметството тогава и такива не видяхме", обясни Петрова, като подложи верността на данните под съмнение.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

100

Розовата пантера

преди 6 години

До До 68Няма къде да паркирате защото, там където отивате хората нямат паркинги или гаражи, а си оставят колите на улицата. Не знам кое не е ясно? Примерът с Япония може да не е релевантен с оглед разликата в гъстотата на населението, но е факт, че София е застроена с такава гъстота, сякаш това е единствоеното годно за обитаване място на полуострова... Затова си мисля, че японският опит е напълно приложим.

99

Ицо Контрабандата

преди 6 години

До Анонимен 98Къф собствен блок те гони пък тебе бе?Земята под панелните и ЕПК е общинска и тва че общината или държавата или некое ведомство навремето е построило блок, не те прави собственик на терена. Аре да питам като имам 3 дка празен парцел в Младост 4, ако го направя платен паркинг, колко от вас, отворковци, ще дойдат да платят 60 кинта месечен абонамет, а? Ама трябвало общината да строи паркинги. Ами добре. После да не мислите, че ще са безплатни...... и пак вой......

98

Анонимен

преди 6 години

Не е законно да ти вдигнат колата пред собствения блок.

fallback