fallback

Общ преглед


Ремонтът на Дондуков започна, а софиянци са на път да преглътнат поредното некачествено ремонтирано трамвайно трасе. За това алармират от неправителствената организация "Спаси София".

Става въпрос за ул. "Кракра", представляваща първа част от ремонта на бул. "Дондуков".

От организацията разпространиха снимки, показващи  че Столичната община изгражда трамвайната инфраструктура по доказала се, по думите им, като остаряла и некачествена технология, приложена също при ремонтите на пл. Руски паметник и ул. Козлодуй.
Oще по темата
На снимките на организацията е направено сравнение между строителната технология за полагане на трамвайни трасета в София и Прага, където се използва надеждна хидро. и виброизолация. В нашата столица обаче се използва... обикновен найлон.

Бетонната основа се полага без ограничаващи трасето бордюри или дори обикновен кофраж, заради което бетонът се разлива безконтролно, покривайки и самите релси. Тази практика увеличава вибрациите и шума, което е предпоставка за напукване на пътното платно, както и за появата на пропадания на асфалта около релсите.

Продължава и използването на дървени трупчета, вместо релсите да бъдат "захващани" от специални за целта метални щипки. "Използването на всички тези строителни методи характерни за миналия век, сериозно се отразява върху качеството и надеждността на трамвайното трасе", заявяват от Спаси София.

"Недопустимо е при заделен бюджет от над 7,2 млн. лв. за ремонт на участък с дължина от само 1,35 км да ставаме свидетели на подобен начин на строителство", смятат от организацията и допълват, че изпълнителят фирма Трейс е била избрана да ремонтира бул. Дондуков заменяйки паважа с асфалтова настилка.

След избраното решение за запазването на паважа, стана ясно, че разходите за асфалтиране на фирмата-изпълнител значително намаляват - още един мотив качествените материали и безупречното изпълнение да бъдат императив.

От гражданската организация припомнят и че по време на обществените обсъждания отговорните представители на Общината са обещали трасето по бул. Дондуков да бъде изпълнено по нова технология, гарантираща качество.

От Спаси София призовават кмета г-жа Йорданка Фандъкова и зам.-кмета по транспорт Евгени Крусев незабавно да предприемат спешни мерки и да активират всички институционални механизми с цел недопускането на поредния скъпоплатен и в същото време некачествен ремонт. "Имат ли воля и необходимата експертност представителите на Столичната община да прекъснат порочната практика за "ремонт на ремонта"?" питат от "Спаси София". 
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

51

Л. Лозанов

преди 6 години

Настилката с павета е далеч по-трайна, отколкото асфалтовата. Сравнете с бул. Борис III. Много по-устойчива и гъвкава. Така че не зная каква е цената, но за дълготрайността, попитайте който и да е строителен инженер - и ще ви светне под шапката. По-шумен за съжаление и износва гумите с по-голям коефицент.

50

Симо

преди 6 години

Че хидроизолация с найлон си е подигравка, подигравка е. Но да ми плямпате щуротии, че запазването на паветата ще спести средства! Някой има ли бегла представа колко човешки труд отива в реденето на павета? Паветата само да се пренаредят изискват поне двойно повече $ от преасфалтирането. И то с условие, че се поставят същите и само се обръщат. Ако се купуват нови, вече цената пълзи на горе.

49

Никола

преди 6 години

Само да допълня , че това в Прага не е хидроизолация , а еластични панели , които са поставят отдолу за да обират вибрациите . От същия материал се поставят елементи странично на релсите , затова и релсите не са заляти до горе с бетон . Третия елемент от обезшумяването е колелата на трамваите , които също имат каучуков пръстен , нещо като сандвич .

fallback