Снимка: Булфото, архив

С редакция на текст от Закона за движение по пътищата се предлага да се даде право на шофьорите на автобуси и тролейбуси да използват и трамвайните участъци. Идеята е на депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов.

Още по темата
Според него така не само ще се облекчи трафикът, но и хората, ползващи масовия градски транспорт, ще се придвижват по-бързо.

Предложението предвижда на няколко столични булеварда трамвайните трасета да се използват комбинирано.

Това е глътка въздух за столичани. Ще намали вредните емисии, ще намали задръстването. По този начин мисля, че ще постигнем основния ефект, към който се стремим: намаляването на фините прахови частици, обясни депутатът пред БНР.
 
Иванов уточни, че неговата идея не е релсите да станат като бус лентите.

"Това са отделни трасета, ако някой тръгне да минава през това трасе, не само ще бъде видян от всички, но ще бъде и заснет и санкциониран, мотивира предложението си депутатът.

Освен т.нар. "бърза писта" за автобуси и тролеи, поправките, които той е внесъл  предлагат и по-строги мерки срещу неправилното паркиране.

С въвеждането им ще се сложи край на неколкодневен престой на автомобили със сложени скоби по улиците.
В края на работния ден на съответната зона за почасово платено паркиране, “заскобените” коли ще бъдат премествани принудително.

Заради недоволството на софияци срещу премахването на паветата на столичния булевард "Прага" Иванов отсече, че паважната настилка е много шумна.

"Паветата са нещо красиво, интериорно се вписват в старата градска част, но са много шумни. Не зная как биха реагирали хората, които живеят по бул. "Прага", ако останат“, коментира той и допълни, че според него трябва да се търси баланс.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase