Снимка: архив Reuters
fallback

Не сме спирали в последните години да работим за подобряване на качеството на въздуха, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова след приемането на актуализираната Програма за управление на качеството на атмосферния въздух в София до 2020 г.

"За мен това е най-важният документ на Столичната община. Той отчита важните проблеми, които стоят пред града ни и дава посоката на продължение на работа", заяви Фандъкова.

Oще по темата

"Това изисква последователност, усилия, координация на институциите и сериозно включване на цялото общество и на гражданите", посочи Фандъкова.

Според нея в последните години включването на гражданското общество по темата е било активно.

"Ние включихме в тази програма всички възможни познати реални мерки, които и в момента се предприемат в останалите европейски градове. Възложили сме системата за ранно предизвестяване за очаквано замърсяване. Предстои още много работа", коментира тя.

По думите ѝ практика в много големи градове е да се ограничава движението на автомобилите, които най-много замърсяват.

"Тази зима беше тежка, особено отоплението и атмосферните условия допринесоха за това да имаме повече дни с превишаване. В същото време обаче всяка зима имаме проблеми, защото голяма част от тях се дължат на отоплението и на атмосферните условия в града. Мерките, които са насочени към промяна на отоплението са важни", каза още кметът на София.

Според нея механизмът за безплатен градски транспорт звучи чудесно, но трябва да се направят разчети, не толкова за парите, защото по-скъпо от здравето няма, но да се види и какъв ще бъде ефектът.

"Аз не бих заложила само на тази мярка. Всички знаем, че едва ли всички хора с автомобили ги ползват защото им е платен транспорта. Аз лично не очаквам голям ефект от тази мярка, но сме я заложили, за да можем да я проучим и обсъдим", каза още Фандъкова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

Анонимен

преди 6 години

"....Дизеловите автомобили действително са доста икономични, но отделят токсични сажди и азотни оксиди, за които се смята, че са ключов фактор за смъртта на над 3 млн. европейци всяка година. ..............."***/bg/news/8/es-dizelovite-avtomobili-shte-izcheznat-po-barzo-ot-ochakvanoto.htmlГермания,Закон за данъка върху МПС:................2,00 евро на 100 куб. см. или 9,50 евро на 100 куб. см. за дизелови двигатели, плюс 2 евро за всеки грам емисия на въглероден диоксид на километър, който надхвърля позволената емисия..............

24

Анонимен

преди 6 години

Асфалтирайте Цар Борис!!!!Дайте на всички любители на павета по два квадрата безплатно,да красят някой ден гробовете им-да мирясат и спрат да дрънкат глупости!!!!!!

23

Истината

преди 6 години

Докато вярвате на лъжата на Фандъкова, че автомобилите са големият замърсител в София, въздуха в София ще става все по-мръсен.През най-студените дни на зимата, когато замърсяването е повече от 5-6 пъти над нормите, над 95% от замърсяването с ФПЧ е заради отоплението с твърдо гориво, а дела на колите е около 1-2%. Като обем замърсяването от колите е между 10% и 30% от максимално допустимите норми. Замърсяването от неизмитите улици е 2-3 пъти по-голямо и е 40-70% от максимално допустимите норми.

fallback