25

Анонимен

преди 6 години

"....Дизеловите автомобили действително са доста икономични, но отделят токсични сажди и азотни оксиди, за които се смята, че са ключов фактор за смъртта на над 3 млн. европейци всяка година. ..............."***/bg/news/8/es-dizelovite-avtomobili-shte-izcheznat-po-barzo-ot-ochakvanoto.htmlГермания,Закон за данъка върху МПС:................2,00 евро на 100 куб. см. или 9,50 евро на 100 куб. см. за дизелови двигатели, плюс 2 евро за всеки грам емисия на въглероден диоксид на километър, който надхвърля позволената емисия..............

24

Анонимен

преди 6 години

Асфалтирайте Цар Борис!!!!Дайте на всички любители на павета по два квадрата безплатно,да красят някой ден гробовете им-да мирясат и спрат да дрънкат глупости!!!!!!

23

Истината

преди 6 години

Докато вярвате на лъжата на Фандъкова, че автомобилите са големият замърсител в София, въздуха в София ще става все по-мръсен.През най-студените дни на зимата, когато замърсяването е повече от 5-6 пъти над нормите, над 95% от замърсяването с ФПЧ е заради отоплението с твърдо гориво, а дела на колите е около 1-2%. Като обем замърсяването от колите е между 10% и 30% от максимално допустимите норми. Замърсяването от неизмитите улици е 2-3 пъти по-голямо и е 40-70% от максимално допустимите норми.

22

Анонимен

преди 6 години

'' Чист въздух в София? Работата през годините не спирала! ''Изобщо не е започвала.

21

Анонимен

преди 6 години

Основно замърсяването е от автомобилите.

20

Анонимен

преди 6 години

Герберската, каза (след катовече бяха съобщили, че се практикував Скопие - колко са лоши и колко са назад)че ще направят пътуването с градскиятранспорт безплатно. Въпросът е КОГА?Колко още да чакаме.Всеки чувства с белитеси дробове колко са вредни герб.

19

Анонимен

преди 6 години

Аз съм на доста години, така че помня времето, когато София беше най-зелената столица в Европа! И улиците се миеха почти всяка нощ с маркучи, а не с водовозки!Добре, колите станаха много повече. Но и градинките и зелените площи намаляха значително! И продължават да намаляват! НО!!! Кметицата (и поне двамата нейни предшественика!) си нямат хабер от това...Май пак ще е виновен я Путин, я Тръмп, я международното положение...(или както казваха едно време - сушата, кишата и Гришата!).

18

Анонимен

преди 6 години

Дали има 2% автомобили над 10ход, които имат катализатори? Или то това няма значение, не е фактор. Един катализатор има годност средно 100хил. Км, а кола на 10год е към 300хил в най-добрия вариант. Айде тия на газ почти не влияят, ама тия чадилници, колкото и да са поддържани не са като нова кола. Тука една 20год кола дето трови 100пъти повече от една на 5год има данък 5лв, а новата 800??? Логика???

17

Анонимен

преди 6 години

Няма стар и млад автомобил, както няма млада и стара риба. Има поддържан автомобил и таралясник. Основно замърсяването е от мръсните улици, отопление на твърдо гориво и горенето на гуми, кабели, и пластмаса от индийците.

16

Анонимен

преди 6 години

Да се вдигнат цените на въглища и дърва с различни данъци и т.н., за да не са изгодни вече. Вдигане на данъци, застраховки на автомобили на дизел, които са над 5годишни на по 1000лв. и ако те не се плащат след 1год запори и всякакви такива мерки. Писна ми от *** на твърдо гориво тънкачи дето смърди цяла София на чад. А тия чипосани и без катализатори 20год таралясници са просто върха на селянията.

15

Хахахах

преди 6 години

Като не щеш, Данче, коли, защо правиш кръстовища и безсмислени естакадки като тая за Летището, а не налееш в алтернативни средства. Защо не говориш с Тиквони да развие ЖП транспорта и да могат хората да излезнат и да живеят спокойно на 20-30 км от София, както в нормалните държави, а не всичко живо да се ръга в блоковете като откачено? Защо бе, Данче, защо? Защо не положихте поне тръби за газ където правите нови улици, че някой ден ако ви дойде акъла и газифицирате да не се копае наново? А?

14

Анонимен

преди 6 години

Вятърът вдигайки прахоляк от неизмитите улици в София, замърсява повече от колите. Фандъкова да забрани вятъра!

13

77777

преди 6 години

На Фандъкова със закон трябва да й се забрани когато говори за замърсяването на въздуха на София, да говори за коли и транспорт. Казано по друг начин - трябва да й се забрани да ни лъже, манипулира и промива мозъците, че колите били причината за замърсяването, а не истинските замърсители - отоплението и неизмитите улици в София. За съжаление много хора лесно се лъжат и сега си мислят, че ако намалеят колите по улиците и се увеличи използването на градския транспорт, въздуха щял да стане по-чист.

12

Анонимен

преди 6 години

Много е възможно, ако хората слязат от колите и се качат на градски транспорт, замърсяването да не се намали. Причините са ясни - основния замърсител е друг - отоплението с твърдо гориво, а през лятото няма наднормено замърсяване. Втората причина е, че ще трябва да има повече автобуси, трамваи и тролеи, а те като се движат вдигат доста повече ФПЧ от неизмитите улици от една кола.

11

Анонимен

преди 6 години

Докато ни лъжат, че колите били причината за наднорменото замърсяване в София и крият, че виновниците са отоплението през зимата и неизмитите улици през цялата година, няма да дишаме чист въздух в София. Даже цигара изпушена на открито замърсява въздуха повече отколкото работещ на празен ход дизелов двигател по Евро 5 и 6.

10

Истината

преди 6 години

Тази Картофка защо не даде истинските данни кой, кога и с колко замърсява въздуха на София? Четох едно изследване по въпроса поръчано от Столичната община и според него излиза, че когато замърсяването е 5-6 и повече пъти над нормите, дела на отоплението с твърдо гориво е над 95%, а на двигателите на колите е около половин процент. Замърсяването от неизмитите улици е около 2 пъти по-голямо от замърсяването от колите, а в най-студените дни е и по-голямо. В изследването не са включени цигарите,а те

9

Искам

преди 6 години

в градинката зад блока да бъде построен мол, в който да мога да ходя пеша, вместо с кола. Така въздухът ще стане по-чист.

8

Анонимен

преди 6 години

Както винаги у нас се започва със забрани а не д откриване на причината. Причината е бедността. Ако хората има среден Европейски стандарт ще се газифицира всичко, проблема ще се реши. Но дизела на Вальо Златев няма да се продав, от печалбата дава на Батко Боце, а Батко обича паричките. Ще спре колите, ОК, няма да се плащат данъци и такси, пари за гориво и консумативи, от сервизите. Газифицирай Картофке, няма друг начин. Как ще забрани на Батко да влиза в града, той трепери да не му светят маслот

7

Анонимен

преди 6 години

В София тряба един голям нестинарски огън с много пушек и селяните да додат да се отъркалят като магарета у прахоляка и ставаме еуропейци. А тая даскалица освен да констатира какво трябва да вземе и някаква работа да свърши най-сетне.

6

Анонимен

преди 6 години

София е в долина, няма ли вятър, всичко остава. Каквото и да се прави. Как ще спре тецовете, градския транспорт, а колите? Промяна няма да има защото само вятъра решава проблема. И какво ще стане в транспорта като спрат колите? А богаташите в Бояна, Симеоново, Бистрица, Горна баня, всичко в подножието на Витоша което гори каквото и да му падне? Как ще ги спре? Основното е, газификация на цяла София и нормална цена на газа, поносима за всеки. Но лакомията няма да позволи, тогава?