"....Дизеловите автомобили действително са доста икономични, но отделят токсични сажди и азотни оксиди, за които се смята, че са ключов фактор за смъртта на над 3 млн. европейци всяка година. ..............."***/bg/news/8/es-dizelovite-avtomobili-shte-izcheznat-po-barzo-ot-ochakvanoto.htmlГермания,Закон за данъка върху МПС:................2,00 евро на 100 куб. см. или 9,50 евро на 100 куб. см. за дизелови двигатели, плюс 2 евро за всеки грам емисия на въглероден диоксид на километър, който надхвърля позволената емисия..............
Асфалтирайте Цар Борис!!!!Дайте на всички любители на павета по два квадрата безплатно,да красят някой ден гробовете им-да мирясат и спрат да дрънкат глупости!!!!!!
Докато вярвате на лъжата на Фандъкова, че автомобилите са големият замърсител в София, въздуха в София ще става все по-мръсен.През най-студените дни на зимата, когато замърсяването е повече от 5-6 пъти над нормите, над 95% от замърсяването с ФПЧ е заради отоплението с твърдо гориво, а дела на колите е около 1-2%. Като обем замърсяването от колите е между 10% и 30% от максимално допустимите норми. Замърсяването от неизмитите улици е 2-3 пъти по-голямо и е 40-70% от максимално допустимите норми.
Герберската, каза (след катовече бяха съобщили, че се практикував Скопие - колко са лоши и колко са назад)че ще направят пътуването с градскиятранспорт безплатно. Въпросът е КОГА?Колко още да чакаме.Всеки чувства с белитеси дробове колко са вредни герб.
Аз съм на доста години, така че помня времето, когато София беше най-зелената столица в Европа! И улиците се миеха почти всяка нощ с маркучи, а не с водовозки!Добре, колите станаха много повече. Но и градинките и зелените площи намаляха значително! И продължават да намаляват! НО!!! Кметицата (и поне двамата нейни предшественика!) си нямат хабер от това...Май пак ще е виновен я Путин, я Тръмп, я международното положение...(или както казваха едно време - сушата, кишата и Гришата!).
Дали има 2% автомобили над 10ход, които имат катализатори? Или то това няма значение, не е фактор. Един катализатор има годност средно 100хил. Км, а кола на 10год е към 300хил в най-добрия вариант. Айде тия на газ почти не влияят, ама тия чадилници, колкото и да са поддържани не са като нова кола. Тука една 20год кола дето трови 100пъти повече от една на 5год има данък 5лв, а новата 800??? Логика???
Няма стар и млад автомобил, както няма млада и стара риба. Има поддържан автомобил и таралясник. Основно замърсяването е от мръсните улици, отопление на твърдо гориво и горенето на гуми, кабели, и пластмаса от индийците.
Да се вдигнат цените на въглища и дърва с различни данъци и т.н., за да не са изгодни вече. Вдигане на данъци, застраховки на автомобили на дизел, които са над 5годишни на по 1000лв. и ако те не се плащат след 1год запори и всякакви такива мерки. Писна ми от *** на твърдо гориво тънкачи дето смърди цяла София на чад. А тия чипосани и без катализатори 20год таралясници са просто върха на селянията.
Като не щеш, Данче, коли, защо правиш кръстовища и безсмислени естакадки като тая за Летището, а не налееш в алтернативни средства. Защо не говориш с Тиквони да развие ЖП транспорта и да могат хората да излезнат и да живеят спокойно на 20-30 км от София, както в нормалните държави, а не всичко живо да се ръга в блоковете като откачено? Защо бе, Данче, защо? Защо не положихте поне тръби за газ където правите нови улици, че някой ден ако ви дойде акъла и газифицирате да не се копае наново? А?
Вятърът вдигайки прахоляк от неизмитите улици в София, замърсява повече от колите. Фандъкова да забрани вятъра!
На Фандъкова със закон трябва да й се забрани когато говори за замърсяването на въздуха на София, да говори за коли и транспорт. Казано по друг начин - трябва да й се забрани да ни лъже, манипулира и промива мозъците, че колите били причината за замърсяването, а не истинските замърсители - отоплението и неизмитите улици в София. За съжаление много хора лесно се лъжат и сега си мислят, че ако намалеят колите по улиците и се увеличи използването на градския транспорт, въздуха щял да стане по-чист.
Много е възможно, ако хората слязат от колите и се качат на градски транспорт, замърсяването да не се намали. Причините са ясни - основния замърсител е друг - отоплението с твърдо гориво, а през лятото няма наднормено замърсяване. Втората причина е, че ще трябва да има повече автобуси, трамваи и тролеи, а те като се движат вдигат доста повече ФПЧ от неизмитите улици от една кола.
Докато ни лъжат, че колите били причината за наднорменото замърсяване в София и крият, че виновниците са отоплението през зимата и неизмитите улици през цялата година, няма да дишаме чист въздух в София. Даже цигара изпушена на открито замърсява въздуха повече отколкото работещ на празен ход дизелов двигател по Евро 5 и 6.
Тази Картофка защо не даде истинските данни кой, кога и с колко замърсява въздуха на София? Четох едно изследване по въпроса поръчано от Столичната община и според него излиза, че когато замърсяването е 5-6 и повече пъти над нормите, дела на отоплението с твърдо гориво е над 95%, а на двигателите на колите е около половин процент. Замърсяването от неизмитите улици е около 2 пъти по-голямо от замърсяването от колите, а в най-студените дни е и по-голямо. В изследването не са включени цигарите,а те
в градинката зад блока да бъде построен мол, в който да мога да ходя пеша, вместо с кола. Така въздухът ще стане по-чист.
Както винаги у нас се започва със забрани а не д откриване на причината. Причината е бедността. Ако хората има среден Европейски стандарт ще се газифицира всичко, проблема ще се реши. Но дизела на Вальо Златев няма да се продав, от печалбата дава на Батко Боце, а Батко обича паричките. Ще спре колите, ОК, няма да се плащат данъци и такси, пари за гориво и консумативи, от сервизите. Газифицирай Картофке, няма друг начин. Как ще забрани на Батко да влиза в града, той трепери да не му светят маслот
В София тряба един голям нестинарски огън с много пушек и селяните да додат да се отъркалят като магарета у прахоляка и ставаме еуропейци. А тая даскалица освен да констатира какво трябва да вземе и някаква работа да свърши най-сетне.
София е в долина, няма ли вятър, всичко остава. Каквото и да се прави. Как ще спре тецовете, градския транспорт, а колите? Промяна няма да има защото само вятъра решава проблема. И какво ще стане в транспорта като спрат колите? А богаташите в Бояна, Симеоново, Бистрица, Горна баня, всичко в подножието на Витоша което гори каквото и да му падне? Как ще ги спре? Основното е, газификация на цяла София и нормална цена на газа, поносима за всеки. Но лакомията няма да позволи, тогава?
Чист въздух в София? Работата през годините не спирала!