Над 160 000 часа дневно ще бъде спестеното време за пътуване с пускането на третата линия на софийското метро, съобщи директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев на Шестия дискусионен форум на тема "Строителството през 2017 г. - перспективи и предизвикателства.
По думите на Братоев заради новия лъч на подземната железница вредните газове ще бъдат намалени с над 110 хил. тона годишно.
По време на форума Стоян Братоев припомни, че в момента общата дължина на метрото е 40 км с 35 станции. По последни данни близо 350 000 пътници дневно ползват най-екологичния начин на придвижване.
Според статистиката средната скорост движение на метровлаковете в София в час пик е 37 км/час, а с автомобил - 24 км/ в час.
По думите на Братоев, цитирани от БТА, метрото е единственото перспективно решение за освобождаване на центъра на София от автомобили.
След като столичното метро вече има 2 лъча, в момента се изгражда и третата линия на метрото. Тя ще бъде с обща дължина 16 км и ще има 16 станции. 12 км с 12 станции ще бъдат изградени в този програмен период, посочи Братоев.
Трасето на третата линия е тежко, работи се в продължение на 3 км под нивата на подземните реки. През август 2019 г. е срокът за завършване на участъка на метрото от театър "София" до "Овча купел".
През 2020 г. трябва да бъде готова цялата трета линия на метрото, с което общата мрежа на метрото в София ще бъде 52 км с 47 станции.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
25
туКмакоф
преди 7 годиниМного е смислено да работиш за 800 и да пътуваш до работа за 700 ,ама с кола ноф-фнос от турбо-кредит-кар
24
туТмакоф
преди 7 годиниОт соца за за ***(гиньо) колата е статут ,а не превозно средство.Щом не си с колата,значи немаш пари за газ(бензин) ,което е недопустимо за терикат .....от люлин и толостой......леф
23
Анонимен
преди 7 годиниДо НавреметоПопитай Софиянски колко получава до ден днешен месечно за подлеза на Ялта от двамата крадливи братоци Илиеви. А всъщност какво се случи с тях по делото "Индиго"?