Снимка: Bulgaria On Air
fallback

Нова велоалея ще свързва НДК и Южния парк в столицата. Вече са поставени маркировките, но велоалеята още не е напълно завършена. Тя е проектирана в пътното платно и е с ширина 1,50 метра, като е обезопасена за велосипедистите, за да се придвижват спокойно.

Инженер Васил Начевски от Столичната община обясни пред Bulgaria ON AIR, че велоалеята се отличава с по-голяма ширина и обезопасяване.

"Има малък проблем в пресичането на бул. "Пенчо Славейков", но екип разглежда случая и ще намерим решение. На светофара има отделна секция за велосипедисти. Съобразяваме се с инфраструктурата", коментира той.

Радостина Петрова от сдружение "Велоеволюция" разкритикува отчасти изграждането на велоалеята, като посочи, че в момента част от нея свършва в насрещното движение. По думите й от Столичната община вероятно предполагат, че велосипедистите трябва да влизат в подлеза, за да пресекат кръстовището на бул. "Пенчо Славейов" и бул. "Витоша".

"Разпределението на пространството поражда напрежение. От тротоара на мостовото съоръжение е отделено място за паркиране. Притеснителни са и антипаркинг колчетата, които са на ръба на велоалеята. Кръстовищата остават основната конфликтна точка", каза пред камерата на телевизията Радостина Петрова.

Инж. Начевски контрира, че проектантите вземат предвид всички габарити на пътя и винаги търсят най-добрите решения. "Съобразяваме се със забележките на неправителстваните организации", добави той.

От думите му стана ясно още, че общата веломрежа в София е около 54 км, а до края на годината предстои да бъдат изградени още няколко велоалеи. Наблюдава се тенденция на увеличаване на велосипедистите в София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

28

Анонимен

преди 7 години

До вв"...няма как да ползвам алея която ме кара да спирам постоянно за напречни улици и да слизам в подлези..."Е, ти какво искаш - велосипедни виадукти ли? Че са с лошо качество, така е, ама че няма как да не се съобразят с останалите участници в движението, както и с терена, по който преминават - и това е така...

27

вв

преди 7 години

Да. няма как да ползвам алея която ме кара да спирам постоянно за напречни улици и да слизам в подлези и без това средната скорост ми е 10 км/ч заради 5 светофара, но поне се спестяват 300м. Иначе пък не си представям как ще ходя по 10км на ден или да давам по 2.40 за билетчета в натъпкан или пък празен но разреден автобус който изпускам и чакам, ходя още толкова до и от спирките и се потя 5 пъти повече от колкото с колело. така че трябва да има алеи. Или някакви модулни лифт-влакчета ако щете.

26

Анонимен

преди 7 години

До gogo 33 от Анон. 32За нескопосаната им направа и усвояването си много прав и точно за това не мисля, че има смисъл изобщо да ги правят. Ето и един парадокс - държавата (или общината) може да глоби всеки човеккогато е виновен. От друга страна, ако те са некоректни, единственият начин да ги глобиш (финансово) е неплащането на данъци, което от своя страна е наказуемо от тях, т.е. пак дължиш глоби, лихви и т.н. Всичко това, обаче, няма нищо общо с АРОГАНТНОТО неспазване на ЗДП от велосипедистите

fallback