Снимка: архив, Булфото
fallback

По-високи данъци за колите над 15 години като мярка за намаление на шума в града предвижда Столичната община.

Освен това от "Московска" 33 дават заявка да се инициират законодателни промени и за преминаването на техническите прегледи на колите - да се измерва нивото на шума и ако е над допустимото, автомобилът да не минава прегледа.

Мерките са записани в актуализирания общински план за действие за управление и намаляване на шума, съобщава в. "Сега".

Според разписания план за изпълнение на мерките рестриктивната мярка за старите коли ще влезе в сила от 2022 г. Очаква се увеличението да е двойно. Подобна мярка беше въведена в края на 2013 г., когато парламентът обвърза данъчните отстъпки с екологичността на колата. Така за колите с катализатор, които преди ползваха 50% отстъпка от налога, след промените преференцията стана 30 на сто.

Пътният трафик обаче остава основен "шумов" замърсител в София, следван от трамваите.

През 2009 г. беше изработена шумова карта, според която основните източници на шум и зоните с наднормено шумово натоварване са бул. "Цар Борис III", бул. "Ситняково", бул. "Цариградско шосе" и бул. "Ал. Дондуков" и други. През 2013 г. най-високи нива на шума са измерени именно на бул. "Цариградско шосе" и гара "Подуяне". Най-ниските нива са измерени в бл. 96 в кв. "Дружба" и на ул. "Ново село" и "Киевска".

Към 1 юли м.г. в страната са регистрирани 3 769 117 превозни средства, като близо 2,6 млн. от тях са на над 15 г.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

51

Георги

преди 8 години

Шум.......ами пушека.... след някои автомобили остава черен "Буреносен" отровен облак.

50

anonimen

преди 8 години

a kato nabrim4at motorite rokerite nqma 6um taka li

49

Анонимен

преди 8 години

44, карам 22-годишен мерцедес, който вдига доста по-малко шум от половината нови автомобили в квартала. Не бих го сменил за някоя от новите брички поне още 10-15 години, докато не вземе да излезе някаква кола, която да може да го конкурира - и откъм шум, и откъм разход на гориво (5/100 при тегло на колата тон и половина), и откъм сигурност, и, най-вече, откъм издръжливост - на 20 години нищо не му хлопа, и то с елементарна поддръжка, за разлика от новите супербрички, които на 5-ата година умират

fallback