Снимка: архив, Булфото
fallback

От догодина влакчетата в столичното метро ще се движат на още по-къси интервали в най-натоварените часове. Това заяви инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на столичния „Метрополитен“, цитиран от агенция „Фокус“. По думите му в момента влаковете в час пик се движат на интервал от 3,5 минути, а догодина ще са на всеки 3 минути в най-натоварените часове.

В момента разширението на метрото върви по план. До края на годината строителството на участъка до Летище „София“ ще бъде завършено на поне 90%. Така за зимните месеци – януари, февруари и март догодина, ще останат предимно монтажни дейности за завършване. Става дума за изпитания, настройки на апаратура и други тестове, обясни Братоев. Очаква се до началото на май да бъде въведена в експлоатация линията до летището.

Вторият участък на строителството до Бизнес парка в Младост в момента е завършен на 78%. Неговият краен срок за пускане е 23 април, обяви преди седмица Братоев по време на инспекция на участъка.

В двата участъка – до летището и Бизнес парка, ще бъдат разкрити общо 7 нови метростанции. Участъкът от Цариградско шосе до летището има 4 метростанции – две са в ж.к. Дружба, една в индустриалната зона и една – на летище „София“, припомни Братоев.

По второто разширение – от метростанция „Младост 1“ до Бизнес парка, в момента се изграждат три метростанции. На по-късен етап се планира разширение на метрото до началната станция на кабинковия лифт на „Симеоново“. Очаква се догодина да бъде завършена и още една метростанция - тази на бул. „Черни връх“, която е част от втория метродиаметър.

Метрото е два пъти по-бързо от останалия градски транспорт, като всеки ден се спестяват 25 000 часа заради факта, че хората ползват метро, а не друг начин на придвижване.

Освен това подземните влакчета са много по-екологичен и безопасни за придвижване. Именно заради това се очаква разширението на метролиниите да облекчи трафика в столицата, обясни още Братоев.

Четете още икономически новини в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

20

Пътник

преди 9 години

По линия 2 интервалите достигат до 11 минути дори и в час пик (между 7 и 8 сутринта). След такъв интервал, във влакчето не може да се диша.

19

Анонимен

преди 9 години

До 21Стига си писал глупости, още от 1875 г в Истанбул е построенна първата линия на метрото, казва се "Тунелът" и се състой от 2 станции, много дълго време остава само тази линия, първите планове за Метрополитен в Истанбул са от 1912г., които са преработени през 1936 г. и 1951 г., реално строителството на днешния метрополитен в Истанбул започва през 80-те години на 20 век, като до момента са построенни едва 4 линии, с обща дължина 60 км., което за град с над 10 млн жители е незначително

18

Анонимен

преди 9 години

В Солун целият град беше разкопан наведнъж и метрото започна да се строи денонощно.Щяха да го построят за няколко години наведнъж за целият град, защото там работят по капиталистически, но им намалиха с 2 % заплати и пенсии заради "кризата" и цяла Гърция се вдигна на протест.И досега Солун си седи така разкопан. Гърците казват за тези пари няма да работим и не работят.Солун е град с население 1 млн. души.Населението не е важно.Просто там няма комунизъм.Където е минал комунизма-глад и мизерия.

fallback