Снимка: БТА
fallback

Причина за аварията на асансьора, който вчера полетя от деветия етаж в столичен блок и уби една жена, е изключване на скоростния лост. Това стана ясно след като Главна дирекция "Инспекция за държавен технически надзор" към Държавната агенция за метрологичен и технически надзор изнесе предварителна информация за това защо се е стигнало до пропадането на асансьора. От нея става ясно, че главният шалтер, където изключва скоростният ограничител, е без капак, съобщиха от Агенцията, цитирани от „Фокус”.

Както Dnes.bg писа, жена на 46 години загина, а друга бе тежко ранено при инцидента с асансьора. Първоначалният оглед установи, че причина за инцидента е скъсване на товароподемните въжета на кабината след некачествен ремонт.

Днес от агенцията потвърдиха, че са скъсани и двете носещи въжета, а огледът е установил, че те са износени. По въжетата има множество скъсани телчета и стружки от тях по повдигателния механизъм и върху кабината. Въжетата са скъсани под въздействието на тежестта. От Главна дирекция "Инспекция за държавен технически надзор" съобщават ,че не са представени сертификати за качество за носещите въжета, а диаметърът им е по-малък от изискващия се.

Oще по темата
Причината за бързото износване и скъсване на носещите въжета е малкият размер на отклонителната ролка. Проверката е установила, че старият повдигателен механизъм е работел с 2 въжета, а този, с който е подменен, е от различен тип и е предназначен за 4 въжета. При преустройството на новият повдигателен механизъм са поставени само 2 въжета, а не 4.

Освен това двете въжета са поставени едно до друго, а е трябвало да бъдат разположени през едно. От Главна дирекция "Инспекция за държавен технически надзор" съобщават още, че действието на клиновия механизъм не е сработил ефективно.

Утре сутринта ще се извърши повторен оглед на асансьора.

От Главна дирекция "Инспекция за държавен технически надзор" съобщиха, че поиска спешно разследващите органи да изискат техническата документация за извършените дейности по асансьора. Фирмите,  които са осъществили поддръжката и извършили преустройството на асансьора, не са ги предали на държавните инспектори, става ясно от съобщението. В него се казва и че буди недоумение фактът, че след преустройството се е налагала честа смяна на носещите въжета, поради бързото им износване. 

Освен това проверката е констатирала, че шахтата не е почиствана, силно замърсена е с отпадъци, и е в несъответствие с нормативните изисквания, а машинното помещение се ползва за склад за материали и резервни части, което е в несъответствие с нормативните изисквания.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

39

Анонимен

преди 9 години

Сега ще го отнесе някой техник, а шефа на фирмата ще получи порицание. Мои познат кара стока с бус, излиза извън града без винетка, защото шефа му отказва да купи, той отнася глобата, нищо че буса е служебен. Друг го глобяват че не е стигнал навреме в резултат каране с бясна скорост, защото самозабравилия се бизнесмен така е решил. Нямо ли стандарти на работа, отговорност но всички нива и санкции ще продължаваме да сме свидетели на такива трагедии.

38

Анонимен

преди 9 години

До Анонимен 45нормите изобщо не са променяни. За пътнически асансьори преоразмеряването на въжетата е точно 11 пъти спрямо полезния товар, и това се прави за да се гарантира безопасността с достатъчно висок коеф.на сигурност през целия експлоатационен срок - обикновено срока на амортизация е 25 години. При качествен монтаж, с качествени въжета - може да не ги сменяте и 30 години (но не значи че не трябва да се преглеждат за наличие на скъсани нишки и др. механични проблеми)

37

Анонимен

преди 9 години

До 46 С риск да Ви разочаровам, бих желал да Ви информирам, че "едно време", въжетата бяха пак по западен стандарт, защото бяха австрийски, а Австрия, както е известно, винаги е била западна държава.

fallback