Снимка: архив, Булфото
fallback

Главният архитект на София Петър Диков обяви, че е възможно да се преосмисли нуждата от ново трамвайно трасе от бул. "Пейо Яворов" до гара "Пионер" заради протеста на живеещите в Дианабад.

Днес Комисията по опазване на околната среда към СОС отложи изменението на Общия устройствен план, засягащ проекта за трамвайно трасе през Борисовата градина.

Според Диков проблемът е не толкова в устройствения план, а в това, че гражданите не желаят от там да минава трамвай.

Oще по темата
"Тепърва ще се преценява какво да се направи, но има един основен принцип - на човек насила можеш да вземеш, но не и да дадеш", посочи той.

Главният архитект подчерта, че ако жителите на "Дианабад" и "Студентски град" смятат, че този трамвай не им върши работа, има вероятност да се преосмисли нуждата от това трасе.

Диков обаче изтъкна, че според направените проучвания трамваят е важен и полезен за живеещите в района.

На въпрос колко дървета трябва да бъдат отсечени, за да може трамвайното трасе да бъде прокарано през гората, главният архитект каза, че става въпрос за минимален брой, които не са ценна дървесна растителност.

Dnes.bg припомня, че само преди дни общинари прекосиха надлъж и шир бъдещото трасе и преброиха точно 85 дървета, които трябва да бъдат изсечени.

Според хората от районите "Дианабад" и "Студентски град" обаче се предвижда изсичането на над 430 дървета, което щяло да има неблагоприятни последици за екологичния баланс.

Проектът, който вероятно сега ще бъде замразен, предвиждаше бъдещият трамвай да тръгва от Семинарията при кръстовището между ул. "Стоян Михайловски" и Алея "Яворов". Продължава през Ловния парк към гара "Пионер". Излиза на плажа на "Дианабад" и завива наляво по бул. "Г. М. Димитров" и тръгва по старото трасе на трамвай номер 2 към "Дървеница". Беше предвидено и участъкът до Студентския град да има връзка с метростанцията на "Г. М. Димитров".

Месеци наред обаче недоволни столичани, обединени във Facebook група: "Не на изсичането на Борисовата градина и естакадата на Семинарията!", настояваха да няма трамвай и да се запази настоящото движениев района - с автобусите 94, 102 и 88, както и с близката спирка на метрото.

Днес, попитан дали автобусната линия №94 ще бъде закрита, Петър Диков посочи, че не се занимава с организация на движението и въпросът не е към него.

Опасения за закриването на линията изрази Борислав Попов, член на Инициативния граждански комитет за кварталите "Изгрев" и "Дианабад", който каза пред журналисти, че ако 94 спре да се движи, двата квартала ще загубят преките си транспортни връзки с по-полямата част от столицата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

37

Спиридон

преди 10 години

Правете метро, стига архаични трамваи ... или сменяйте трамвайния парк. Такова тропане рано сутрин може да събуди цяло гробище с мъртъвци, никому не е нужно.

36

Анонимен

преди 10 години

94 няма как да го закрият той минава през студентски град. и от там десетки хиляади студенит ще нададат вой.освен това до пет-десет години ще пуснат третия лъч на метрото.

35

Анонимен

преди 10 години

Не е важно какво искат гражданите, важно е общинарите - Фандъкова, Диков, Радева да си напълнят крадливите гуши.Абсолютно безсмислен проект който ще дублира вече съществуващ транспорт който напълно поема пътникопотока.Целта е да се откраднат парите на данъкоплатците.Да кога ще търпим крадливата *** в Столична община?

fallback