Живеещите в центъра софиянци се заканиха да продължат протестите. Снимка: Булфото

Цената на билета за градския транспорт в София няма да се увеличава, въпреки покачването на цените на горивата, заяви пред БНТ столичният кмет Йорданка Фандъкова. Независимо че е много трудно общината да удържа цената от 1 лв., не се предвижда поскъпване,  увери тя.

В ход е проект за отпускане на европейска субсидия за закупуване на над 100 съчленени автобуса. Проектът ще се реализира догодина. Предвижда се и доставка на нови тролеи.

Според Фандъкова платеното паркиране в центъра на града е европейска практика и няма алтернатива.

Тя подчерта, че е редно да се обединим всички около философията и основната цел на тези промени, а именно - ограничаване на влизането на много автомобили в идеалния център на града.

Йорданка Фандъкова припомни, че „синя зона“ има и в момента и допълни, че повечето хора, живеещи в центъра, осъзнават ползата от платеното паркиране, защото така се създава възможност да се освободят тротоарите от паркирани коли и се осигурява достъп на живеещите в центъра до собствените им гаражи.

Още по темата
Кметът на София поясни, че е опростена процедурата по издаване на стикер и необходимите документи са сведени до лична карта, талон на автомобила и документ за собственост на жилището или пък, че гражданинът е наемател.

„Колко трябва да се плаща, това разбира се е въпрос на разчети и на дискусии, и на доказване. Но затова, че платена зона трябва да има, пак казвам, мисля че няма алтернатива. И мисля, че всички ще се съгласят с това още повече, че всички европейски практики са такива. Няма европейска столица, в която да няма някакъв вид платено паркиране в центъра. Като тук бързам веднага да кажа, че ние изчакахме момента, в който създаваме няколко алтернативи за хората“, мотивира се Фандъкова.

Като възможности тя посочи откриването на втория лъч на метрото на 31 август, както и трите буферни паркинга, които ще заработят до края на септември.

„Всички сме за това да има ред, но да не плащаме за него“, коментира още столичният градоначалник.

По повод идеята гражданите да паркират безплатно на буферните паркинги, ако притежават карта за градския транспорт, Фандъкова обясни, че това е идея на председателя на транспортната комисия в СО, която на този етап не е обсъждана.

"Мисля, че в момента това, което е предложено и прието от Общинския съвет, е наистина нещо, което стимулира хората да ползват метрото и ги подпомага. Именно – първите два часа безплатни, ако ползваш метрото, след това по 50 стотинки на час за паркинг, който е охраняем, подземен, покрит с всички правила за изграждането на паркинги. Това са огромни инвестиции“, добави тя.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase