Снимка: архив, Булфото
fallback

Амбициозна четиригодишна програма на Столичната община предвижда промени във видовете карти за пътуване, зоните за паркиране и обновяване на градския транспорт.

Мерките по програмата, която предстои да влезе за обсъждане в Столичния общински съвет, ще се реализират до 2015 година, съобщи зам.-кметът Любомир Христов.

През следващата година предстои внедряването на електронната система за таксуване и в автобусния транспорт, с което ще приключи поставянето на системата в целия градски транспорт.

Всички карти в градския транспорт до средата на тази година ще станат електронни, предвижда общината.

Изключение ще са само картата за един ден за всички линии и картите, които важат в цялата страна.

От началото на март ще започне предлагането на семеен пакет за родител и ученик, в който картата за пътуване за всички линии за двамата ще е с обща цена 60 лева.

Освен това ще има и бизнес пакет за фирми и служителите им, които са с над 50 души персонал. Ще се въведе и карта за метрото за двете му линии с цена 35 лева.

Ползването на картите с намаление за ученици и студенти през учебната година вече няма да изисква носенето на документ за това, че лицето учи през двата срока, а след еднократно въвеждане на данните в началото на годината.

Общината предвижда да се даде право на обучителите на кучета водачи да ползват безплатно градския транспорт.

От пролетта от употреба ще отпаднат талоните за пет пътувания, комбинираният билет за метро и наземен транспорт, петдневната карта за всички линии, месечните и тримесечните карти за една и две линии, месечните карти за две линии, тримесечните и шестмесечните линии за ученици, студенти и пенсионери.

От същия период предстои увеличаването и на глобата за нередовен пътник от 10.00 на 20.00 лева.

До две седмици в интернет страницата на Центъра за градска мобилност ще бъде пуснат калкулатор, с които всеки може да пресметне кой документ за превоз ще му е най-изгоден.

До края на 2013 година ще се завърши подмяната на тролейбусите в столицата, а с друга част - ще се изгради нова трамвайна линия от Духовна семинария през "Дианабад" до "Дървеница", както и ще се обнови изцяло трамвайното трасе по бул. "България".

С подготвен от общината в момента проект, с който ще се кандидатства през следващия програмен период на ОП "Регионално развитие", ще се строи тролейбусна мрежа, а част от проектираните 10 нови трасета ще се финансират и с бюджета на общината, посочи Христов.

През тази година ще влязат в експлоатация продължението на първа линия на метрото до бул. "Цариградско шосе" и втората линия - от "Обеля" до бул. "Черни връх".

Общината прогнозира, че тогава половината от пътуващите в надземен транспорт в тези направления ще ползват метрото, а половината от ползващите автомобили пак в тези участъци също ще пътуват под земята.

През 2014 година ще започне строителството на третата линия на метрото от "Овча купел 2" до бул. "Вл. Вазов".

Една трета от автобусите в София ще бъдат подменени за следващите четири години. Толкова са тези, които в момента се движат и са на възраст от 20 до 27 години.

Предвижда се да се преработят част от маршрутите на сега съществуващите линии,
както и пускането на 12 нови с цел подобряване на достъпа до метрото и до ключови спирки на градския транспорт.

Общината води разговори с регионалното министерство за промени в наредбата, регламентираща обособяването на бус-ленти. В момента такива се разчертават само при повече от три платна за движение в едната посока, а общината иска да може да се обособяват и при две платна за движение.

Столичната община ще работи по изграждането на места за паркиране между дърветата по няколко столични булеварда, където в момента заради паркирани автомобили е заето цяло платно от пътя. Един от тези булеварди е "Евлоги и Христо Георгиеви".

Христов обясни, че такива паркоместа ще се правят само там, където е възможно.

В частта "Синя зона" се предвижда сега съществуващата да се раздели на две части - синя и зелена зони.

Разликата ще е времето за разрешено паркиране - при първата -  до два часа, а при втората - до четири, както и времето на действие - от 8.00 до 20.00 ч. в "синята", а от 8.30 до 18.30 ч. - в "зелената".

С пускането на паркингите по метростанциите ще се въведе и системата "паркирай и пътувай" с облекчена цена за ползващите метрото като алтернативен превоз за придвижването им в града.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

42

Анонимен

преди 12 години

За бус ленти трябва да се признаят релсовия трамваен път, и да може да се ползват като такива от другите линии на градския транспорт ;)

41

Мислещ

преди 12 години

Абе, хора, вие в ред ли сте? Един пише, че е висшист и взима 400 лв. и че държавата му е крива. Чакай бе, пич, ти, както се вижда, си неграмотен. Представям си какво ти е висшето и каква ти е тапията. Да не говорим за стойностите в нея. Щом не можеш дори да пишеш правилно, къде си тръгнал да се буташ? И да искаш повече пари? С какво си ги заслужил? Стига гледал другите държави. Там стандартът е друг. Стига били слепи овце всички, писна ми от ограничени българи, които само реват!!!

40

555

преди 12 години

Тия *** мръсни ще премахнах най-използваните карти, и най-удобните. Но затова пък ще ни предложат някакви супер неудобни (и сигурно три пъти по-скъпи), и ГОЛЯМА РЕФОРМА, направо падам!!!

fallback