Снимка: София Филм Фест

Десетото издание на София Мийтингс започна в петък с традиционните пичинги на проекти за първи и втори игрални филми, сред които имаше четири български заглавия. Следобед те бяха последвани от няколко дискусии и презентации.

В дискусия на тема „Дистрибуцията в малките територии и ролята на националните филмови институции“ с участието на изпълнителния директор на Израелския филмов фонд Катриел Шори, и.д. директор на Сръбския национален филмов център Миролюб Вучкович, директора на Македонския филмов фонд Дарко Башески и директора на Киноцентъра на Косово Фатос Бериша, с модератор Мартин Блейни, бяха очертани настоящите работни практики на държавните филмови институции по отношение на помощта, която могат да окажат за разпространението, най-наболелите проблеми и възможните решения за излизане от кризата.

Чуждестранните дистрибутори например все още предпочитат да сключват сделки за разпространение на заглавията си за всички страни от бивша Югославия, което е в полза на разнообразието от заглавия на пазара, докато в Израел разработват специална абонаментна система, в която зрителят срещу едногодишен абонамент купува правото да гледа ексклузивно предпремиерно шест нови израелски филма в присъствието на техните екипи.

По-късно румънската продуцентка Ада Соломон, чийто последен проект „The Child’s Pose” получи Златна мечка в Берлин, разказа интересния случай за подсигуряването на музикалните права за големия брой популярни песни,
които са използвани в друг продуциран от нея филм – „Месец в Тайланд”. Американската адвокатка Патриша Майър подсказа възможен път за пробив в Холувид пред европейските продуценти с осъществяването на продажба на правата на техните филми, сериали или други телевизионни формати за римейк.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase