Снимка: БТА
fallback

Водещата версия при разследването на катастрофата на Sukhoi Superjet 100 (SSJ-100) на летище Шереметиево в Москва е грешка на пилотите, съобщава „Комерсантъ“.

По думите на Светлана Петренко – говорител на Следствения комитет на Русия,   съмненията по отношение на пилотите са свързани с действията им при приземяването на лайнера. Те не са изразходвали горивото, поради което самолетът е предприел кацане с много висока скорост, което е довело до „твърдо приземяване“ и възпламеняване. Отбелязва се, че в момента пилотите се намират в болница поради отравяне с въглероден оксид.

Мълния довела до инцидента със самолета на "Аерофлот"?

Следствието проверява също така как наземните служби са изпълнили задачите си. Според изданието те може би не са реагирали оперативно на съобщенията за инцидент на летището.

Oще по темата

На 6 май руското следствие съобщи, че основните версии за разбиването на лайнера се смятат недостатъчната квалификация на пилотите или диспечерите, неблагоприятни метеорологични условия или неизправност на самолета. Беше отбелязано също така, че причина за смъртта на повечето от пътниците на борда е отравяне с продукти на горенето.

Самолетът SSJ-100 избухна в пламъци при кацане на летище Шереметиево в Москва на 5 май, припомня Лента.ру. Той е изпълнявал полет от Москва за Мурманск, но е бил принуден да се върне на летището малко след излитането си. По думите на командира и членовете на екипажа самолетът е бил ударен от мълния, след което са възникнали проблеми с радиовръзката и автоматиката е отказала.

При катастрофата загинаха 41 души, сред които един член на екипажа, пострадаха 37 души, включително четирима души от екипажа.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

41

Факти

преди 5 години

Това за известните до момента факти. Официалното разседване ще определи има ли виновни и кои са те. Ще даде яснота на някои спорни моменти може би. Но от всичко, което към момента изглежда безспорно и очевидно изводите относно ролята на пилотите в този инцидент мисля, че се налагат от самосебе си.

40

Факти

преди 5 години

5. Продължава кацането с ПЪЛЕН с гориво самолет. Избира да не изпълнява hold pattern за изразходване на част от горивото. 6. При кацането самолета не е в необходимите параметри (скорост, положение спрямо глисадата). Командирът решава да не изпълнява GO-Around, a да продължи кацането. 7. След първото съприкосновение с пистата самолета отскача. Вместо да даде тяга за Gо-Around, командира решава да закове самолета в пистата и го прави. 8. В следствие от удара самолета се възпламенява, умират 41.

39

Факти

преди 5 години

Колко много приказви, а фактите са красноречиви: 1. Самолетът излита нормално. 2. По сведения на пилота е ударен от светкавица. Повреждат се радиото и електрониката за автоматично управление; 3. Командирът на полета взема решение за кацане, като управлява самолета ръчно (за това в кокпита има ПИЛОТИ, нали); 4. Сигнализиара наземните служби с Pan-Pan (не с Mayday), което значи че има технически проблем изискващ кацане, НО НЕ ОТ ЖИВОТОЗАСТРАШАВАЩО естество.

fallback