Снимка: БГНЕС
fallback

Съпредседятелят на “Продължаваме промяната” Асен Василев опроверга с факти твърдение на бившия вицепремиер Атанас Пеканов, че в ПВУ няма проект за градска железница в Пловдив. Асен Василев заяви:

"Учуден съм, че Атанас Пеканов, който два пъти е бил министър, отговарящ за Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ), не си е направил труда да го прочете. Иначе щеше да види, че проект за градска железница в Пловдив, която ще се финансира по ПВУ, има ето тук:

ПВУ (финална версия от април 2022 г.):

Проектен фиш 19 (компонент 8, инвестиция 1):

"Описание на Проект 1 – Въвеждане на редовно тактово влаково обслужване (тип S-bahn) в крайградските райони на София, Пловдив и други градове чрез закупуване на едноетажни и двуетажни оперативно съвместими електрически мотрисни влакове с максимална скорост 160 км/ч, оборудвани с ERTMS
С оглед подобряване на обслужването с железопътен транспорт на най-големите градове на България – сред които София и Пловдив, се предвижда организирането на движение на регулярни крайградски влакове (тип S-bahn) в крайградските им райони."

Етап 184 и 186: "42 електрически мотрисни влака (ЕМВ) за пътнически услуги в крайградския транспорт с максимална скорост от 160 km/h, оборудвани с бордова апаратура за ERTMS — 7 двуетажни ЕМВ с минимален капацитет от 300 места за сядане и 35 едноетажни ЕМВ с минимален капацитет от 200 места за сядане“

Пълния текст на ПВУ и графика от Проектен фиш 19 можете да видите тук: https://nextgeneration.bg/14

По-рано Пеканов заяви, че Василев лъже в пост във Facebook. Ето какво написа той:

В Пловдив ще има нова градска железница (надземно метро) до 2026.
Ясно е, че по време на избори се лъже много, но тази глупост ми идва в повече. Миналата неделя Асен Василев е застанал пред гражданите на Пловдив на Римския стадион и им казал, че той е вкарал проект за метро в Пловдив (градска железница) до летището в Плана за възстановяване (съответно трябва да се изпълни до лятото на 2026). Разговорът е качен и в страницата на партията.

Такъв проект в българския План за възстановяване и устойчивост (който беше изработен през 2021 и одобрен през 2022) няма – не съществува. Чувал съм за такива идеи от други хора, може и да са добри, но винаги са били само теоретични. Няма такъв проект, няма такова финансиране. Асен Василев показва една красива визуализация на 30-секундно клипче и обещава, че на базата на това клипче догодина може да започне строителството (а явно и да привърши малко след това, защото проектите по ПВУ са до лятото на 2026).

Какъв е смисълът от тази лъжа? Какво носи? Колко гласове носи? Как после да убедим хората, че не всички са маскари? Защото хората, излъгани от тези лъскави клипчета, ще повярват и ще чакат нещо да се направи. Как да ги убедим след това, че Европа всъщност прави смислени неща за нас?  Е, след това разбира се винаги може да кажем, че някой друг е виновен, но да не се чудим защо има ниска избирателна активност, скептицизъм, анти-европейски настроения и други.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

61

Градска железница!!!

преди 3 седмици

Повечето Градски железници (S-Bahn) системи са изцяло изградени върху по-стари местни железници или в някои случаи успоредни на съществуваща двурелсова железопътна линия. Повечето използват съществуващи местни железопътни линии, но няколко разклонения и линии могат да бъдат специално изградени S-Bahn линии. Влаковете S-Bahn обикновено използват Надземни линии или трета релса за теглителна сила. В Хамбург се използват и двата метода, в зависимост от това коя линия е захранвана.

60

Реалист

преди 3 седмици

Пеканов е лъжецът на Гадев и неговия кръг!

59

Ядосан

преди 3 седмици

Метрото се движи Под земята, а Градската железница се движи Над земята!!!!!!!!! В някои медии лъжат, че Асен Василев бил казал Метро, а той каза Градска железница. Ей това е лъжливата информация, за де злепоставят отново Асен Василев!

fallback