Снимка: БГНЕС/EPA

Спазват ли топлофикациите антикризисната мярка за намаленото ДДС за парното - този въпрос предизвика спор между дружествата и институции.

Още по темата
Оказва се, че фактурите са издадени с 20-процентно ДДС, а не с 9-процентно, след датата на въвеждането на мярката, съобщи БНТ.

"Ясно е за периодични доставки, каквито са доставките на "Топлофикация", при тях данъчният период е тогава, данъчното задължение тогава, когато стане изискуемо. За хората са изискуеми след издаване на фактурата. Всичко останало е в противоречие със закона", заяви проф. Диана Ковачева, омбудсман на Република България.

Омбудсманът Диана Ковачева настоява Националната агенция по приходите да направи проверка дали антикризисната мярка за ДДС от 9% върху топлинната енергия е приложена в изравнителните сметки на потребителите. Националният защитник напомня, че хората се нуждаят от това облекчение сега. Ковачева подчертава, че данъчните закони се прилагат единствено напред във времето.

В становището на финансовото ведомство се казва, че в случаите, когато дължими суми са по изравнителната сметка, издадените фактури трябва да бъдат анулирани и да бъдат издадени нови. Те се позоват на член от данъчния закон, според който при променена ставка, издадените документи се приемат за грешни. Ако топлофикацията ви е надвзела пари, тя трябва да издаде кредитно известие - приложеното ДДС ще бъде 9%, ако е след промените в закона от 9 юли или 20% преди тази дата.

Въпреки антикризисната мярка, клиентите на "Топлофикация" се оплакват от двойно по-високи сметки и търсят отговори в клиентските центрове.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase