Вчера българският премиер Кирил Петков разпореди да бъдат платени в най-кратък срок на време 600 милиона лева на строителните компании, като останалите 50% да минават през парламентарни комисии, след като има доклад, че тези дейности са реално извършени.

"Продължаваме промяната" дойде с ясна заявка - нулева толерантност към корупцията. Това трябва да бъде на ясно на всички граждани. Оттук нататък ще се движим по този план. Проблемът с тези пари е по-назад във времето, тъй като от 2018 г. до 2021 г. има доклад на Сметната палата, в който ясно са изложени фактите, че има злоупотреба със 7 млрд. от бюджета", каза зам.-председателят на транспортната комисия Георги Гвоздейков в ефира на Bulgaria ON AIR.

Той подчерта, че тези пари са раздадени за ремонт и строителство на пътища.

"Това е против закона и в нарушение с всички правила за поръчки, дори и в нарушение с правилата за европейските поръчки, което буди съмнение как трябва да действаме ние оттук нататък. Тези средства са раздадени на много тесен кръг от фирми, което е още индикатор, че политиката трябва да бъде променена. Ние ще дадем тези 650 млн. лв., но следващият транш от още 650 млн. лв. ще бъде проверяван стриктно. Вече има организирана ведомствена комисия между Министерството на финансите и Министерството на регионалното развитие, която ще проверява как са изпълнявани тези договори и какво е свършено с ремонтите по пътищата", допълни Гвоздейков в студиото на "България сутрин".

Зам.-председателят на транспортната комисия недоумява как могат да бъдат похарчени 7 млрд. лв., като поясни, че някои от тях са за строителство на АМ "Хемус, а друга част за строителство на пътя Ботевград - Враца.

"Трета част са за укрепване на свлачища и четвърта част са за ремонти и поддръжка на пътната мрежа в България. Тук няма място за протести, защото ние ясно искаме да кажем на българските граждани, че оттук нататък всеки един лев ще минава през стриктен контрол", поясни Гвоздейков.

И добави, че усилията им са насочени към сериозна модернизация на БДЖ - закупуване на нови локомотиви, мотриси, повишаване на скоростта на влаковете. Именно това е причината за смяната на ръководни позиции.

"Това е процес, който не е толкова бърз. Надявам се, че през летния сезон пътниците, които ползват услугата, ще усетят повишаването на качеството. Важна е свързаността между Северна и Южна България. Трябва да бъдат изградени мостовете над река Дунав, поне 4 на брой. До края на годината ни сме амбицирани това да се случва", коментира той.

В пловдивското летище са констатирани огромни загуби в размер на над 3 милиона лева.

Георги Гвоздейков е категоричен, че "Продължаваме промяната" иска по-добро бъдеще за България.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase