В същото време сме на челните места по пострадали при катастрофи и получили инфаркти и инсулти, които искат бърза реакция. Освен медицински хеликоптери, България е и единствената на Балканите, която няма летателни апарати в услуга на службите по спасяване и охрана. Планът за възстановяване и устойчивост дава възможност за промяна.
"Преди служебния кабинет въздушната помощ не беше част от Плана и се радвам, че беше допълнено. Предвидени са и пари за 10 нови регионални медицински центъра, които да спомогнат за децентрализацията на медицинската помощ", уточни служебният вицепремиер Атанас Пеканов, цитиран от Bulgaria ON AIR."Предвидени са 6 локации в страната, така че с времето за реакция и радиуса за действие да може да се покрива този златен час за спасяване на човешки живот", добави президентът Румен Радев.
Все още не е ясно как ще се издържа системата. За момента няма унифициран европейски модел. С изключение на Полша и Словакия, където държавата поема цялата издръжка на въздушните линейки, останалите страни залагат на публично-частно партньорство с фирми, застрахователни дружества и абонаментни такси. Въвеждането на системата за помощ по въздуха най-вероятно ще наложи и промени в законодателството.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
17
Анонимен
преди 2 годиниплан за развитие - май икономиката трябва да се развива, а не да се купуват безполезни вещи......
16
СМЕХ...
преди 2 години...ЧАКАМЕ ...ЧАКАМЕ -----ДОГОДИНА ---ДО АМИНА....ТА ЧАААААААААК НА КУКОВО ЛЯТО...!
15
Стоедин
преди 2 годиниИ кои са доставчиците? За един приятел питам