Общ преглед
Тежките катастрофи у нас са намалели. Намалял е и броят на тежко ранените и загиналите при пътно транспортни произшествия. Това каза министърът на вътрешните работи Христо Терзийски по време на изслушването пред Вътрешната комисия в НС, цитиран от bTV.
Още по темата


„Даваме си сметка, че това се дължи и на временното ограничаване на придвижването на гражданите по време на карантинните мероприятия, които се наложиха през месеците март и април“, каза той.МВР заедно с Министерството на транспорта и Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата са внесли предложения за промени в Закона за движение по пътищата, които ще доведат до по-бързо санкциониране на нарушителите на пътя, по-сериозно санкциониране на нарушителите, които стават рецидивисти, както и по-бързото събиране на глобите.

От началото на тази година са установени 300 000 нарушения повече в сравнение със същия период на миналата година.

„Към вчерашната дата сме събрали с около 25 млн. лв. повече в сравнение със същия период на миналата година. Събраната сума от глоби от всякакви нарушения вече стига 85 млн. лв.“, каза още Христо Терзийски.

МВР е инвестирало в нови модерни радари за установяване на превишена скорост, както и в различни уреди за тестване на шофьори, употребили алкохол или наркотични вещества.

„В момента върви процедура, по която служителите на „Охранителна полиция“ също да могат да прилагат Закона за движение по пътищата чрез видеоконтрол, за да се ограничи корупционното поведение от страна на служителите на МВР“, поясни вътрешният министър.

Коментари Напиши коментар

9

Анонимен

преди 7 месеца

Пълни глупост, назначени статистики, дори да е така е с много малко, но със сигурност сме пак първи в Европа.

8

КАТеричоците

преди 7 месеца

Тежките катастрофи са олекнали, а леките отдавна сме им изтървали края и не ги регистрираме изобщо, защото ни мързи и да гледаме.

7

Анонимен

преди 7 месеца

Интересното е, че преди 1989, когато стандартът ни беше доста по-висок, имаше повече движещи се коли по пътищата, въпреки че личните коли на хората бяха горе-долу същия брой. Сега има повече фирмени коли от онова време, но личните коли изминават средно три пъти по-малко километри на година от онова време. Тогава обаче, спазвахме правилата и катастрофите бяха малко. Сега контрол няма и катастрофите са повече.