Снимка: БГНЕС
fallback

Шофьорите по Северната тангента на София и околните населени места вече няма да бъдат глобявани, ако карат без винетки. От АПИ излязоха с официално становище, в което се казва, че не се генерират електронни фишове за глоби на жителите от крайните квартали на София, тъй като не е приключила процедурата за подписване на споразумението със Столичната община.

"Въпросът е защо стартира една система, след като не са се разбрали, имаха един месец. На държавата е шеф Борисов, на общината - Фандъкова. Единият е председател на ГЕРБ, другият е зам.-председател на партията. В Бистрица срязаха стълб - нетърпимостта у хората е много голяма. Заиграват се с финанси, разходи. Ситуацията ми напомня на Своге, когато загинаха 20 човека", каза бившият председател на комисията по транспорт в НС Настимир Ананиев в предаването "Денят ON AIR".

Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов пък смята, че кореспонденция между министерствата в момента няма, защото се назначават "експерти" , които просто се слагат, за да изпълняват някакви функции.

"Този проблем назря още миналата година. Това означава, че в момента не се знае кои пътища са републикански и кои са общински. Факт е, 3 години назад вече тангентата работи, а връзките не са направени. Не е работа нито на Борисов, нито на Фандъкова да се занимават с това. Има ресорни хора, които трябва да отговарят, но тези хора са псевдоексперти. От това идва проблемът", каза още той пред Bulgaria ON AIR.

Според Настимир Ананиев проблемът е преходна част, която е за тол таксите за камионите и винетките за всички, които ги ползват.

"Битката е кой ще поддържа пътя, кой ще прави разходната част. Тази част минава през населеното място и би трябвало тогава общината да я поддържа, но тя е от системата на АПИ и тук не могат да се договорят вече месец и половина. За мен проблемът може да се реши за един ден", посочи Настимир Ананиев.

Йонко Иванов коментира новината от последните часове за бордовите устройства за камиони и автобуси, за които ще се плаща около 20 лв. на месец с ДДС, според него.

"Това устройство ще е под наем и се оказа, че само една фирма ще го прави. 20 лева на месец - 240 лева на година. Това означава поредният скандал. Законодателство не се прави само с хора, които са назначени там, а с хората, които са отвън и са потребители на услугата.

По думите на Ананиев тол системата почти е заработила. Бързо са инсталирани камерите, но нюансите, които не са изчистени, дразнят хората и бизнеса, които ще я ползват.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

46

Анонимен

преди 4 години

До Анонимен 46Защото, ***, всички българи са платили сигурно над 300 милиона за да ти построят околовръстни и тангенти и междуселските пътища, които искате да си ги ползвате безплатно, а 99% от останалите българи през живота си най-много 1 път да минат от там и ще са си платили винетка да стигнат до него! Тъй, че или общината ще ви плаща винетките или вие директно или никой няма да плаща

45

Анонимен

преди 4 години

Ако човек няма пари за 1 годишна винетка, за какъв " шофьор и автомобил" се дискутира...?Баси мизepията...

44

Анонимен

преди 4 години

До МислетеАбе таранкоолу, какъв пътен данък те гони?Няма пътен данък, откакто има винетна система!Има местен данък МПС, който се плаща в общината и влиза в общинския бюджет, а не в този на АПИ.

fallback