Снимка: Reuters, архив
fallback

България подобрява параметрите на офертата си към автомобилния концерн "Фолксваген". Това съобщи за БНР почетният председател на автомобилният клъстер Росен Плевнелиев.

Предложението е за увеличаване на субсидиите от 135 млн. на 260 млн. евро. Новината идва дни след сигналите, че Надзорният съвет на компанията преосмисля инвестицията си в Турция.

Oще по темата
“Можем да разширим сътрудничеството във "Фолксваген" например в различни сфери. България тепърва ще изгражда електрическа инфраструктура за електрически автомобили. Също така имаме идеи как с допълнителни инфраструктурни и образователни мерки да подкрепим концерна", коментира той.

Росен Плевнелиев изрази надежда Надзорният съвет на компанията да отложи окончателното си решение за ноември, за да преразгледа намеренията си за мястото на инвестицията.

Директорът на Агенцията за инвестиции Стамен Янев обаче отказа да потвърди твърдението на Плевнелиев за новата оферта.

"Страната ни в момента се придържа към подадената инвестиционна оферта към "Фолксваген", но запазва възможностите за нейната промяна, каза Янев пред БНР след среща с министъра на икономиката Емил Караниколов. Двамата са обсъдили темата в контекста на геополитическата обстановка в Близкия изток и отправените през германските медии сигнали за преосмислянето на намеренията за мястото на инвестицията на компанията.

Янев беше лаконичен във възможностите да коментира евентуални промени в параметрите по предложението към инвеститора, но категорично подчерта, че правителството се придържа строго към правилата на Европейския съюз.

"Това все пак не е публичен търг, не е явно наддаване. Смея да твърдя, че ние като екип от страна на правителството анализираме ситуацията, разглеждаме опциите и ако има възможност съгласно европейското законодателство, бихме могли да разгледаме и преразгледаме нашето финансово предложение", каза той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

103

МО

преди 4 години

До Анонимен (116)Тук не говорим за завод от времето на соц-а в който работят само ниско квалифицирани работници, а за завод с 4000 работни места, т.е. много мениджъри, ИТ и ЕЛ специалисти, механици, фирми под-изпълнители и т.н. Освен работните места този завод ще плаща данъци тук. За да се подобрява стандарта има нужда от големи компании и по-добре да има някакви, било то и чужди от колкото никакви. За да има пари трябва да има индустрия. Парите се изкарват, а не идват от СССР като едно време.

102

Анонимен

преди 4 години

чудно ми е - каква бройка българи мечтаят да са работници в завод, та толкова се говори за този завод. според мен ако го построят в България от българите почти никой няма да иде, само за секретарки И директори може да има наплив. говоря за физическата работа.

101

Анонимен

преди 4 години

VW прекалиха с рекламните кампании...

fallback