Снимка: Булфото, архив
fallback

"Противопоставянето на социалното и здравословното е недопустимо, защото здравето и живота на хората е нещо, което не може да бъде оценено, или поне трудно би могло да бъде оценено. Посоката, в която се тръгва с увеличаването на данъка върху по-старите автомобили, е с много премерени стъпки, а целта е промяна в мисленето". Така коментира отхвърленото вето на президента върху Закона за корпоративното подоходно облагане министъра на околната среда и водите Нено Димов.

Oще по темата
Той подчерта, че увеличение с 20-30% на данъка върху старите автомобили се изразява в 10-15 лева, но това е  само една от всички стъпки към решаването на проблема със замърсяването на въздуха.

Двата основни източника на замърсяване на въздуха са битовото отопление и автомобилният транспорт. За да може да се подобри качеството на въздуха в градовете, трябва да се взимат мерки и в двете посоки.

"При всички положения трябва да си даваме сметка, че чистият въздух е инвестиции. Естествено е, че от едната страна стои някакъв вид промяна. Основната посока, в която са насочени усилията, е битовото отопление, което е над 50% от замърсяването на въздуха в големите градове", каза още министърът.

Той посочи, че отражението на индустрията върху замърсяването на въздуха е между 3 и 5%, но това не означава, че няма определени градове, какъвто е случаят с Русе, в които има по-сериозно влияние.

През септември в Русе е монтирана апаратура, която може да измерва миризми, като последно пробите, които са взети от две предприятия, за които има съмнение, ще бъдат изпратени в Италия. Ще бъде направен и химичен анализ. Други проби са изпратени за анализ в Холандия. Когато резултатите бъдат готови, ще се вземат и мерки.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

44

Вангу

преди 5 години

Българи ....юнациии.метеорита няма ли най после да на праснИ.или китай и сащ да се почнат и всичко да свършИИи....много е кофти когато се правим на По благи от папата или владиката пред Господ....пратете една бутилка водка на оня руснак ,който отговаря за копчетата и да ги натисне най накрая...трябва да внимаваме кво ядем ,че отзад квото с.рем може да не е екологично.пфууу,а *** тая орисия В какви Интересни времена живеем...българи юнаци по български,със всичко прекаляваме.

43

Георги

преди 5 години

Автомобилът ми е с газова инсталация и на практика замърсява няколко пъти по-малко и от най-новите бензинови автомобили. Ако данъкът наистина беше съобразен със замърсяването, то автомобилите с газови инсталации трябваше да получат намаляване на данъка. Всъщност се търси съвсем друг ефект - колкото може повече да бъдат възпрепятствани бедните да използват автомобилите си, за да освободим пътищата на мръсните богаташи. Тази промяна е в интерес само на гнусната богаташка ***.

42

Анонимен

преди 5 години

За разлика от някои политици, аз съм посещавал без изключение всички лекции по физика!Не мога да разбера как по високата такса променя горивния процес, че въздуха става по чист. Според мен докато в автомобила няма промени и двигателя работи той си отделя отработените вещества без всякаква промяна!А бе не усещате ли, че ви правят отново на д е били както оня професор каза!

fallback