Снимка: БТА

Темата за мръсния въздух и санкциите от ЕС за него са били сред основните по време на Министерския съвет в сряда. По думите на премиера Бойко Борисов въздухът в столицата ще е мръсен, "докато по един човек се вози в автомобил в София, при положение, че има чисто нови трамваи, чисто нови автобуси, чисто нови тролеи, два лъча на метрото, живот и здраве след година ще пуснем и третия лъч...".

Ние нали затова предприехме и санирането, за да може да се намали необходимостта от енергия за отопление зимата и за климатизация лятно време, допълва Борисов според стенограмата.

Още по темата

На заседанието на МС в сряда става ясно, че България ще подкрепи Полша в делото ѝ срещу Европейската комисия, с което се определят нивата на вредни емисии в атмосферата. Министрите одобриха българската позиция, която е за отмяна на решението на ЕК, което е от август 2017 г.

"Посоченото решение включва емисионни нива на вредни вещества в атмосферата, които са прекалено амбициозни и икономически нереалистични за постигане от съществуващите в България големи горивни инсталации, работещи с местни лигнитни въглища. Решението има най-голямо утежнение върху топлоцентралите от Маришкия басейн. Неговото прилагане налага инвестиране на значителни финансови средства за постигане на изискванията от операторите на въглищните централи в България", обяснява министърът на околната среда и водите Нено Димов.

Според него решението на ЕК не отчита в достатъчна степен спецификите на целия отрасъл на българската енергетика – производството на електроенергия чрез изгаряне на местни лигнитни въглища.

Тези електроцентрали произвеждат около 40% от електричеството в страната, ако те спрат и цената на тока се повиши, много повече хора ще минат на отопление на твърдо гориво, което е един от основните източници на замърсяване на въздуха в населените места, допълва министърът и признава, че ние сме единствената държава, която надвишава серните окиси в района на Маришкия басейн и там трябва да бъдат предприети мерки, твърди екоминистърът.

Позиция по темата изразява и вицепремиерът Валери Симеонов. Според него въпросът е изключително важен за бъдещето не само на енергетиката, а и на държавата - при евентуално затваряне на тези централи възниква въпросът откъде ще се осигурява необходимото количество електроенергия след 5, 10, 15 години.

"За мен това дело е буквално въпрос на живот и на смърт за близкото бъдеще на нашата енергетика", отсича Симеонов.

Министърът на енергетиката Теменужка Петрова обяснява, че с решение, което сега се взема, България се присъединява към жалбата на Полша и други държави членки, които също са подкрепили документа да не бъде приет и да не влезе в сила.

"С днешното решение на практика изпълняваме един ангажимент, който поехме като правителство пред бранша, пред българската енергетика, за да можем на практика да гарантираме енергийната сигурност на страната и възможността нашите въглищни централи и българската минна индустрия да работи сигурно и спокойно в следващите години" казва Петрова.

Коментари Напиши коментар

368

Анонимен

преди 6 дни

Гласувайте отново за ГЕРБ и после не плачете. Те не се интересуват от чистотара на въздуха, а от това колко пари ще вземат от такси и глоби. С тоя Банкянски тулуп, пътува с 5 коли сам. И то по 2-3 тона, 5000 кубика, разхода какъв е? Карат с 200 защото го е страх да не го утепат. Какво отделя кервана, всеки може да предположи. Самозабравата на тези крадливи сви:не показва, тотален протест и изритаване. След това съд и конфискации!!!

367

Papi hans

преди 6 дни

А новината, която се хабим да коментираме най-вероятно е фалшива. Вижте заглавието "Борисов с мисли..." Това просто няма как да е истина :)

366

Анонимен

преди 6 дни

Тук е пълно с идЕоти, за радост с 4-5. Безумни идeи, забрани и високи такси. Ще им кажа на тези фекаломети, проблема не са колите, а лакомията, корупцията, кражбите, калинките, неграмотниците във властта. Да забранят и ще стане война!! Дебелия и издухан чичка от Нснке ще бяга, но да ди взима шугавата кметица, щото и Тя ще гризне дръвцето. Да се премахне бедността, да се нормализират цените на тока, парното и горивата, както и лозунгите за нови коли.а качеството на горивата, нито дума. Долу ГЕРБ.