Архив: Булфото
fallback

Въвеждането на тол системата - "за" и "против", за това говориха в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR Александър Ненков от ГЕРБ и Георги Свиленски от БСП.

През вчерашния ден беше проведено изслушване пред Комисията на регионалната политика за това какъв тип ще бъде предвижданата пътна система, обясни Ненков. По думите му тя ще е по-справедлива, тъй като леките автомобвили, които са под 3,5 тона, ще бъдат таксувани с електронна винетка, а тежкотоварните над 5 т, ще плащат за реално изминатите километри по съответната пътна мрежа.

Ненков настоя, че сегашният начин на събирането на пътните такси, се оказва неефективен от гледна точка на събраните за ремонт на пътищата средства:

"Ако се приеме, че 20 хил. км е цялата ни пътна инфраструктура, необходимите средства за поддържането й са около 3 млрд. лв., ние от винетки събираме около 220 млн. лв.", поясни той, като допълни, че срокът до 2017 г., който правителството поставя за въвеждането на тол системата, е напълно реален.

Според депутата от ГЕРБ няма обективно основание за недоволство на автобусните превозвачи, които организират идните дни протест срещу въвеждането на новия начин за таксуване.

"Превозвачите казаха, че ще трябва да увеличат цената на билета от точка А до точка Б с 10-15%. Билетът от София до Бургас в момента струва 30 лева. Разделено на цената, която световната банка дава като ориентир, е от 12 до 20 ст. на км при евентуално въвеждане на тази тол система, което означава, че се пада по-малко от 1 лв. на пътниците и няма причина за скок в цената на билета", каза Ненков.

Срещу твърденията на депутата от ГЕРБ се обяви Георги Свиленски от БСП.

"България е единствената държава в Европа, в която се предлага 85% от пътната мрежа да бъде таксувана с тол система. Това обхваща магистрали, скоростни пътища, пътища първи клас, втори клас... цялата пътна инфраструктура. В Европа това включва само магистралите и скоростните пътища. Поради тази причина от БСП твърдим, че това ще окаже лош ефект върху икономиката и бизнеса", посочи той.

По думите му издръжката на пътната система е много по-скъпа от изграждането ѝ. Свиленски посочи още, че според него се избира вариант на система, неприложима за 700 км магистрали, затова я налагат и на цялата пътна мрежа. Той настоя, че има други системи за нашите магистрали, които можеха да бъдат въведени.

Депутатът от БСП призова премиера Бойко Борисов да провери обществената поръчка за тол системата. По думите на Свиленски в документацията липсва елементът поддръжка и експлоатация на системата.

"В момента може да се получи, че дадена фирма ще получи системата на ниска цена, но след това на нас ще ни струва скъпо", добави той и преведе за пример сходен случай в Словакия, където 68% от сумите, събрани от тол такси, отиват за поддръжка на самата система, а не за пътищата.

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

17

Гецата

преди 8 години

Още един нов данък! Гарантирано от ГЕРБ!Данък депозит, данък вредни храни, винетката с 30% нагоре, билетът за градския транспорт - с 60% нагоре. Браво на ГЕРБ, бива си ги, ще напълнат джобовете, още повече след като онези 16млрд.

16

Анонимен

преди 8 години

Работата е проста - на мафията винаги парите не им стигат. Сега събирали 220 милиона лева от винетки, разбирай крадат 200 милиона от тях, а с останалите 20 милиона имитират, че нещо правят. Трябвали им 3 млрд. лева, което значи, че пак с 20-30 милиона лева ще имитират дейност, а ще откраднат не 200 милиона, е 3 млрд. без 20 милиона.---------Имитация на дейност е строеж или ремонт на пътя, така че следващата година пак да трябва да се ремонтира. Това е част от модела Мафиянски.

15

Анонимен

преди 8 години

Къде са парите от фонд"Републиканска пътна мрежа",който се пълни със средства от всеки един зареден литър гориво у нас бре и сумата е включена в акциза на горивата,къде са средствата на Агенция пътна инфраструктура с винетките,къде са парите от местните ни данъци,част от които отиват отново за поддръжка на общинските пътища?Няма пари да поддържате пътища,намирате пари за строеж на пунктове за тол-такси!Колко ще ни струват?С тези средства колко пътища ще ремонтирате??И на всичката по-горе и такси

fallback