Снимка: БТА, архив
fallback

Ако не провеждаме реформите, които държавата ни е поела ангажимент със своето споразумение за партньорство с ЕК, след година и половина има пряка опасност парите да бъдат спрени в съответния сектор. Това каза вицепремиерът Томислав Дончев в предаването „Денят започва” по БНТ.

Дончев посочи, че европейските пари не са хуманитарна помощ, те нямат нищо общо с благотворителността, те не се дават, за да се изхарчат за година-две, а за да променим базисната инфраструктура, пътищата, железниците, да променим администрацията, социалната система, за да може след години да се приближим до нивото на развитите европейски страни.

По отношение на БДЖ вицепремиерът коментира, че процесът там не е приключил и напомни, че реформите са нещо трудно. Той счита, че в малки населени места, които нямат алтернативен път, не е редно да няма достъп с влак.

„Да не забравяме, че железницата е екологичен и социален транспорт”, каза Дончев. Но изтъкна, че от друга страна не е редно да пътуват влакови композиции, които са с икономическа ефективност 2-3 процента. „Това също е недопустимо”, смята вицепремиерът. Той каза, че това не се случва в никоя от развитите държави членки на ЕС, към които се стремим.

Като грешка той определи, че решението за спирането на влаковете е било взето бързо и нямало време за предварителни консултации. За Дончев проблемът е не толкова в броя на влаковете, а с разписанието и нуждата от транспорт в определен час, тоест „да ползваш влак точно когато ти трябва – когато отиваш и когато се връщаш от работа”. Той е категоричен обаче, че реформите не трябва да се случват с една крачка напред и две назад.

„Няма как реформите да се приемат с ръкопляскания, защото самото случване на реформата предполага в началото доза недоволство, но те се правят, за да може след година, нещата да са по-добри. Така е в здравеопазването и в образованието, и в пенсионната система”, каза вицепремиерът.

За пенсионната реформа Томислав Дончев каза, че краят на март е достатъчно дълъг период, за да завършат разговорите. Той се надява освен политиците в тези разговори да се включат е експертите, а и тази част от хората, които са заинтересувани, и те да изказват позиции, защото трябва да бъде намерен модел, който няма да бъде променен в следващите 20 години.
 
Още новини от Икономика и политика четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

75

Българин

преди 9 години

"Проблемът с влаковете не е в броя им, а в разписанието, заяви Дончев"Този и от влакове започна да разбира. Явно е "специалист широк профил"(както повечето герберасти),но нищо конкретно не може.В правителството на Б.Б.е "тъпкано" с такива празнодумци.Няма да ги изброявам.Вие ги знаете.

74

tomi

преди 9 години

otkazwai se ot posta dorde e wreme, che posle naroda s kamani shte wi swali pak , eeei ,....ba debilite wi ....ba, kak moje nachelo na ministerskia suwet takawa tikwa da ima i da wurwim nagore , kak da stane gospoda....i pramova silov ministur , tragedia bratia...skoro shte izlezem s kamani po ulicite da si ometem tia prodajnici....

73

Анонимен

преди 9 години

Nomer 90 e absolutno prav! I az iskam da dopalnq oshte neshto! Da sprat da ni lajat s tezi evrofondove! Tova sa nashi pari,koite TE ograbiha!

fallback