Десислава Терзиева. Снимка: архив, БулФото

Регионалният министър Десислава Терзиева все още обмисля кой да бъде неин заместник с ресор „Води“. Терзиева съобщи пред журналисти, че има няколко кандидатури за поста. „Все още ги обмислям, в момента аз си управлявам водния сектор, така че е в сигурни ръце“, коментира Терзиева, цитирана от БТА.

Тя обясни, че ръководството на Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" е било сменено преди няколко месеца. „Така съм преценила, сменила съм, г-н Асен Антов си е изпълнителен директор, разчитаме на неговата експертност“, допълни министърът.

Още по темата
Терзиева съобщи пред журналисти, че продължават ежемесечните проверки на всички пътища, които са в гаранция. Тя изрази очакване след месец да получи цялостен доклад за резултатите за първото тримесечие.

По думите й пропаданията по магистрала "Струма" са отстрани на банкета и това не е голям проблем, който да е свързан с безопасността на движението, освен това пътят е в гаранция. Ремонтите ще бъдат направени при подходящо време. Министърът съобщи, че предстоят проверки на големите магистрали като новопостроени обекти.

Терзиева участва в дискусионен форум на тема "Проектиране на пътната част на подучастъците на лот 3 на магистрала "Струма".

Тази година и най-късно в средата на следващата ще се обявят търговете за цялостното строителство на лот 3. Министърът подчерта, че изграждането му е основен приоритет през новия програмен период, като за цялостното завършване на магистралата са осигурени средства по новата оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".

„Не знам дали ще са достатъчни средствата и за лот 3“, допълни министърът. Най-тежкият и труден участък на магистралата е през Кресненското дефиле и е с обща дължина около 65 километра и прогнозна стойност от 1,7 млрд. лева.

По думите на Терзиева това практически представлява цялата сума, която след разделяне петдесет на петдесет по оперативна програма "Транспорт", ще бъде заделена за пътища.

Министърът информира, че по трасето са предвидени осем съвременни площадки за отдих, по 20-25 декара ще бъдат отделени за бензиностанции и места за хранене. Една бивша министърка беше казала, че не е възможно да се проектират такива места за отдих и нямало да се строят с европейски пари, но ето, че може, всичко е въпрос на проектиране и на правилно разполагане на местата за отдих и на местата, където могат да се правят бензиностанции, отбеляза министър Терзиева.

Ще има също и три хеликоптерни площадки, подходящи за спешна евакуация, обособен е и контролен център за обслужване на двата тунела и магистралата, където ще има машини за зимно поддържане, линейки, пожарни и камери за наблюдение. Центърът ще е на площ около 40 декара и ще е между Крупник и Симитли.

Още като станах министър видях, че един от основните проблеми в държавата е, че не сме достигнали това ниво на качество на проектиране, особено при изграждане на пътищата, коментира Терзиева. Това показват ежедневните ни срещи с проблеми, които възникват при строителството на пътищата втори и трети клас, на някои места по големите магистрални участъци, свързани например с липса на подземен кадастър, допълни тя.

По тази причина по думите й при проектирането не са били констатирани определени проблеми, свързани с инженерната инфраструктура и след това проектите се оскъпяват и държава има проблем с осигуряването на финансирането на съответните средства.

По отношение на лот 3 на магистрала "Струма" министърът напомни, че това ще е най-скъпият и сложен пътен проект у нас заради изграждането на най-дългия шосеен тунел в Европа и втори в света с обща дължина над 15 километра.

Съоръжението ще е с две тръби, с по две ленти във всяка посока. Лот 3 на магистралата е разделен на три подучастъка. Първият е от Благоевград до Крупник с дължина от 21 километра и тунел от около 2 километра до с. Железница. Прогнозната стойност на пътя без тунела е 150 млн.лева.

Планира се търгът да бъде обявен през лятото, каза министърът. Индикативната стойност на тунела "Железница" е 200 млн. лева. Търгът за този тунел ще бъде обявен към края на годината или в началото на 2015 г. заради по-голямата сложност на проектирането, обясни министърът.

Вторият подучастък е между Крупник и Кресна е с дължина 22 километра и индикативна стойност 1,1 млрд. лева. Около 15 километра ще е тунелът през Кресненското дефиле, което е част от „Натура 2000“. Поръчката за избор на строител ще бъде обявена през ноември.

Третият подучастък е между Кресна и Сандански и е с дължина от 23 километра с прогнозна цена от 200 млн. лева. Предвижда се търгът да бъде обявен в средата на тази година.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase