Сергей Игнатов Снимка: архив, БТА

И през тази година четвъртокласниците най-успешно са се представили на националното външно оценяване по предмета "Човекът и природата", където средният процент на верните отговори е 80,20. Tова съобщи  Евгения Костадинова, директор на дирекция "Образователни програми и образователно съдържание" в просветното министерство.

В този изпит са участвали 57 605 четвъртокласници. За шеста година през май в 1938 училища се състоя националното външно оценяване за четвърти клас по четири предмета.

По "Човекът и обществото" са се явили 57 752 четвъртокласници, като средният процент верни отговори е 72,70. По "Български език и литература" във външното оценяване са участвали 57 819 ученици от четвърти клас, а средният процент верни отговори е 72,65.

По "Математика" четвъртокласниците, които са се явили, са били 57 910. При това оценяване средният процент верни отговори е 70,90.

През тази година постиженията на четвъртокласниците са по-високи от предходните години по БЕЛ, по математика и по "Човекът и природата", коментира Костадинова.

Тя отбеляза, че при диктовката по български език и литература четвъртокласниците най-много са се затруднили при правописа на гласните в неударена сричка.

По математика най-много четвъртокласници са се затруднили с последната задача от теста, при която трябва да се "състави конструкция и да се реши", посочи Костадинова. По думите й най-ниските постижения на учениците от четвърти клас са при геометричните задачи, които изискват логическо мислене.

По "Човекът и природата" четвъртокласниците са се затруднили при въпроси за жизнените процеси и за физичните явления, а по "Човекът и обществото" - при задачи с историческо съдържание, изучавано в предходни класове.

"Образованието на нашите четвъртокласници е изключително добро", коментира образователният министър Сергей Игнатов. Той отбеляза, че учениците са креативни и резултатите им са по-добри от предишните години - като способност да извличат информация от текстове и да вземат решения.

Спрямо миналата година сега по-добри резултати са постигнати в Кърджали, Монтана, Разград и Търговище.

На първо място по постижения средно за четирите предмета са учениците от Смолян, следвани от децата от София и Благоевград.

На последно място по резултати във външното оценяване са учениците от Сливен. Най-високи са резултатите на училище от Кюстендил. В топ 5 няма нито едно софийско училище.

По традиция и по четирите предмета резултатите на момичетата са по-високи от тези на момчетата, заяви Евгения Костадинова.

"За догодина предвиждаме да има отворени въпроси не само в теста от националното външно оценяване по "Български език и литература" в четвърти клас, но и в останалите три теста  по предметите - "Човекът и обществото", "Човекът и природата" и "Математика", отбеляза тя. 

Малко ще се промени и формата на теста по БЕЛ за четвърти клас, като в него ще има повече упражнения и по-сериозни текстове, от които учениците да извличат информация и да покажат по-добре правописната си култура.

"Предвиждаме също да има промяна във формата на националното външно оценяване по БЕЛ - да има повече задачи с отворен отговор, както и повече задачи, които да поставят учениците в нестандартна ситуация", заяви заместник-министърът на образованието, младежта и науката Милена Дамянова.

Тя отбеляза, че подобен тип задачи ще накарат четвъртокласниците да покажат уменията си в една житейска ситуация.

"Още през лятото - преди началото на учебната година, ще публикуваме вариант на теста", каза заместник-министърът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase