Делян Добрев. Снимка: архив Булфото
fallback

Мерките за поевтиняване на горивата, които вчера са обсъждали министъра на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев и шефа на “Лукойл“ Валентин Златев, могат да свалят цените в рамките на стотинки, обясни днес Добрев.

Той уточни, че предложените от Златев мерки са да се премахне добавката за биодизел и да се намалят дните в изискването за 60-дневните запаси от горива.

Oще по темата

Премахването на добавката в биодизела ще свали обаче цената с 5 стотинки.

Единствената възможност за по-чувствително поевтиняване на горивата е промяна на ставката на акциза.

По думите на Добрев обаче не е ясно дали това е възможно, защото "в момента сме на минимална ставка и дори не сме достигнали минималните нива на ЕС", поясни той.

Високата цена на горивата влияе негативно, както на потреблението, така и на икономиката, обясни министърът.

Той обаче не се ангажира да предскаже какво ще се случи с цената на петрола на международните пазари, но допълни, че в момента се обмисля какво ще бъде направено при евентуално шоково поскъпване.

Делян Добрев все пак успокои, че такъв сценарии е малко вероятен.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

79

човек

преди 12 години

Много мушмороци станаха в тая политика - като се започне от президентчето ни та до подледните ни министри .Боже пази България.А Борисов казва:пред втория мандат ще бъдем по добри вече ще сме се научили.И мога ли да попитам другарю Борисов вие на чии гръб се учихте вече 3 години,давате ли си сметка за това,ама нали народеца търпелив и докато вие се изучавате още ще помизерува.

78

безпартиен

преди 12 години

Продължение: Тук става въпрос за личните МПС. А можите ли да си представите каква сума за гориво би икономисало обществото, ако хилядите щъкащи микробусчета и камиончета из градовете, както и увеличаването на броя на тролеите и тролейните мрежи минат на ток. За лекотоварните е достатъчно и помощни ел двигатели с които да се паркира, маневрира и придвижва с малка скорост, където се харчи най-много гориво и най-много замърсява. Продават такива джанти с монтирани ел двигатели, които подпомагат движениетоИ дават голяма икономия на гориво, като стях автомо-Била може автономно да се придвижва и с малка скорост.Оборудването се избива за няколко месеца до година.Ще кажете тогава откъде толкова електроенергоя? СРеализираните икомии обаче обществото ще може даСи купува по една атомна електроцентрала на всеки2-3 години!!! САМО Е НЕОБХОДИМО ДА ИМАПОЛИТИЧЕСКА ВОЛЯ В НАШИТЕ УПРАВНИЦИ!!!

77

безпартиен

преди 12 години

Спасението е в тока! Синът ми си направи велосипеда на ток. Материалите се продават в интернет. Всъщност едно предно колело с вграден ел двигател 500 вата и 6 малки акумолаторчета / може и употребявани/ за компютър. Нови са по 20 лв. Така с 50-60 стотинки минава без да върти *** с приличната скорос 30-40 км. в час минава до 30 км.ежедневно и достатъчно бързо в града. Млади хора. Оставете бавните коли за кратки придвижвания и дерзайте на ток с велосипеди и електроскутерчета. Бързо, евтино, екологично. И ако във всеки от тристата града в България има средно по 500 такива возила,/в София могат да бъдат и 10000/ то 150 хиляди автомобила дневно няма да закупуват по 5-6 литра гориво, което годишно прави 150000х5х365 дни =476250000 литра, или близо 50000 тона по-малко продадено от Лукойл и същевременно 1190625 лв. спестени от нас. Това са МИЛИАРД И ДВЕСТА МИЛИОНА ЛЕВА!!! ПОМИСЛЕТЕ! И ТОГАВА ВЕЧЕ ЦЕНИТЕ НА БЕНЗИНОСТАНЦИИТЕ НЯМА ДА СА ТАКИВА!!!

fallback