Снимка: Архив Булфото
fallback

60 служители на БДЖ вече са съкратени и обезщетени с по 6 заплати накуп, съобщи БНР.

Парите за обезщетенията идват от продажбата на скрап. От тях до момента БДЖ е събрало 4 млн. лв., а до края на годината очаква още 8 млн. лв.

Съобщението на Европейската комисия, че разследва плана за спасението на холдинга, не притеснява председателя на Съвета на директорите Владимир Владимиров.

“Просто вчера стандартната процедура я изпратиха и към медиите. Нищо повече от това”, коментира той.
Част от оздравителните реформи в БДЖ предвиждат и оформянето на 2-3 депа за ремонтни дейности в цялата страна. Останалите ще се предложат за продажба.

Ще се пести и от горивото, използвано за експлоатационни нужди, става ясно от думите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев.

Той се извини за това, че при обсъждането на реформите в дружеството в сряда нарече предприятието „боклук“.

„От вчерашната ни среща излязоха неща, които аз, разбира се, ги бях казал, но те прозвучаха в медиите по един доста обиден начин. Затова – да помоля за извинение към нашата аудитория за думите, които употребих, като „боклук” и „цирей”, обясни Недев.

Oще по темата

В държавните железници не се притесняват и от "Трансимпекс" АД, която запорира активите на холдинга чрез частен съдебен изпълнител. Фирмата има претенции за над 7, 4 млн. лв. от декември 2009 г., а натрупаните лихви за периода са над 1,5 млн. лв.

“Най-голямото задължение, разбира се, е към  "Трансимпекс", но и то е намалено. Има още две-три фирми, с които БДЖ има проблеми при плащането, а задълженията към останалите не надхвърлят милион лева”, коментира Владимиров пред Националното радио.

Междувременно синдикатите не са променили решението си да спрат влаковете в активната част на деня на 24 ноември.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

38

moni

преди 12 години

След агитаторите в депо Надежда минава линейка вече двама железничари не са издържали на радостта от "голямата"изненадваща оферта .Звучи като виц ,но за съжаление е истина.

37

ненчо

преди 12 години

Като ходят директори и управители по депата и им говорят ,че сега е момента защото има голямо обезщетение , при следващото голямо съкращение може и да няма.Само не разбрах каво ще прави администрация без работници

36

Exitus Letalis

преди 12 години

Една умираща железопътна национална компания ва един умиращ народ в една умираща държава...

fallback