Ивайло Московски, министър на транспорта. Снимка: МТИТС
fallback

Държавното предприятие "БДЖ-товарни превози" ще се приватизира, съобщи на семинар министърът на транспорта Ивайло Московски.

Той посочи, че според препоръките на Европейската комисия (ЕК) раздържавяването на товарните превози е единственият вариант да бъде одобрен държавният заем от 460 млн. лв., който Световната банка отпуска на "Холдинг БДЖ" и Националната компания "Железопътна инфраструктура".

В противен случай този заем ще се тълкува от Еврокомисията като държавна помощ, поясни още министър Московски.

Министерството на транспорта вече е изпратило писмо за намеренията за приватиция на дружеството до Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол.

На въпрос на Investor.bg за метода и очакваната цена от приватизацията Московски обясни, че дружеството би трябвало да се приватизира изцяло, като най-добрият вариант е това да стане от голям железопътен оператор и финансова институция.

По предварителни данни балансовата стойност на активите на "БДЖ товарни превози" е около 320 млн. лв. При оценката на дружестнвото обаче ще се имат предвид и пазарните му позиции, както и наличието на лицензии.

Очаква се приватизация на товарните превози на БДЖ да приключи за срок от половин до една година, обясни още Московски.

Агенцията за приватизация ще прецени кога точно да бъде открита самата процедура. Според Московски, ако се налага, ще бъде нает и консултант по сделката.

Транспортният министър съобщи още, че до края на септември ще стартира и т.нар. предконцесионен анализ на Летище София.

Този анализ ще покаже дали във връзка с по-нататъшната модернизация на аеропорта ще е необходимо единият или двата терминала да бъдат отдадени на концесия на частна фирма.

Решението ще се вземе в зависимост от необходимите средства за обновяването му, за да придобие Летище София регионално значение, поясни още Московски.

Още новини за икономика и политика четете в Investor.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

70

мен

преди 12 години

браво видяхме как добре работи приватизацията в Балкан, Нефотхим, ЕРД-тата, ТЕЦовете и тн. чакаме сега и БДЖ да бьде приватизирана и да работи изцяло за интересите на бьлгарския народ. Само за информация вьв Франция 40% от икномиката е дьржавна, хората работят по 35 часа на седмица и имат по един месец отпуска и здравната система е почти безплатна, ама Герб знае по добре, те са учили ... пожарникарство и физическо вьзпитание. ШЕ ВИ ИЗБЕСИМ КУЧЕТА ГЕРБАВИ

69

dydo

преди 12 години

sto ni pravite na balaci mahnete administraciata i nestata ste se opravyat

68

Лок. депо Дг

преди 12 години

А кога ще хванат поне част от крадците на нафта от Локомотивно депо Димитровград:Живко Димитров Вълков - лок. машинистАнтон Гочев Тончев - пом. машинистВеселин Георгиев Тенчев - депомайсторВеселин Паунов Димитров - лок. машинистКрасимир Стойнов Димов - лок. машинистБорислав Добрев Петков - лок. машинистЙордан Николов Шивачев - лок. машинистШенол Бекир Юсеин - лок. машинистВойно Иванов Войнов - лок. машинистХристо Пенев Пантелеев шлосерАнгел Николаев Ангелов - шлосерИ това са само част от крадците на нафта от депото.И също така кога ще уволнят от депото брокера-разносвач и клюкар на вътрешно-фирмена информация инж. Петър Юлиев Борисов - Рък. сектор Експлоатация. - Много хора от Димитровград извън системата на БДЖ знаят вътрешнофирмена информация за Лок. депо Дг, която не би трябвало да е обществено достъпна, благодарение на това лице.

fallback