Снимка: Булфото

През двете години престой на Александър Цветков в министерския кабинет, няколко пъти името му се появи в един и същи материал с думата „лобизъм“.

Първо беше идеята да отпадне категоризацията на автобусите за ученически екскурзии, която беше въведена след катастрофата при река Лим. След скандал и намесата на премиера категоризацията остана, а за опита да бъде прокарана го отнесе чиновник от министерството.

Тогава се роди репликата на премиера за „ниските нива отдолу“, които се поддават на лобистки интереси.

После дойде нов опит за промяна в Закона за автомобилните превози, този път с идея за нова транспортна схема. Тя можеше да доведе до ограничаване на транспорта до малки населени места, а конкурсите за определяне на превозвачи по нея трябваше да се правят от министъра на транспорта.

Тогава малките транспортни фирми обвиниха Цветков в лобизъм, скочиха и общините, така че накрая депутатите махнаха текста между двете четения в парламента.

При преговорите за намаляване на цените на горивата Цветков изпрати от свое име сигнал за картел, написан от асоциациите на големите транспортни фирми, до Комисията за защита на конкуренцията. 

Междувременно редица транспортни проекти се бавеха. От оперативна програма "Транспорт" са усвоени едва 4,5% от 2 милиарда евро.

Затова пък до Банкя вече има атракционен влак, а от лятото и в другите влакове се въвежда бизнес класа.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase