Погледът на Плевнелиев се рее някъде след 2014 г. Снимка: Булфото

"Със строителството на седемте аутобана у нас трябва да бъдат построени 1264 км магистрали за периода след 2014 г.

Около 700 км трябва да бъдат магистралите у нас към края на 2013 г. 421 км вече са налични, остават да се построят още 560 км".

Още по темата

Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев на Шестата годишна конференция "Стратегическа инфраструктура, България 2011. Приоритети 2020".

Той уточни, че тази година започва мащабна програма за проектиране за строителството на скоростни пътища у нас.

"Искаме да инвестираме 5 млрд. евро за периода до 2020 г., като около 3 млрд. евро са за магистрали, а 2 – за скоростни пътища", поясни визията си министърът.

"Ние вече няма да се чудим, както в миналото за финансирането на магистрала „Струма” например. Сега за всеки един от стратегическите обекти има ясни източници на финансиране", изтъкна Плевнелиев.

Строителният министър обяви, че Световната банка влиза в Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ). Целта е да се въведе пълна автоматизация на системите, умения и екипност в процеса на работа.

"Освен че работим здраво, ние вече и проектираме – тече проектирането на автомагистрала „Тракия” – за рехабилитация на съществуващи участъци", каза още министърът.

"В момента строим 180 км магистрали и това е повече от количеството построени магистрали за 20-те години на прехода. До 1989 година са построени и вкарани в експлоатация 250 км магистрали, а от 1990 г. до 2009 г. са вкарани 170 км", пресметна Росен Плевнелиев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase