Снимка БГНЕС
fallback

Сериозни промени в Закона за движение по пътищата предвижда проект, публикуван на страницата на НС. Скоростта по магистралите у нас да бъде максимум 130 км/ч, а ТОЛ-камерите да засичат скоростта и да се ползват от МВР, предвиждат промените.

Мариян Василев е експерт по авто-мото подготовка. Бил е инструктор, а сега се занимава с международни превози. Изминава хиляди километри месечно и с автомобил и с тежкотоварни камиони. Да се намали скоростта по нашите магистрали за Мариян Василев е безсмислено.

"10 км не са такъв фактор. Всяка година вадят статистики, че се повишава смъртността и самите произшествия. Да, но някой направи ли си сметка с колко се е повишил трафикът, а не да правим сметки, колко катастрофи има", пита Мариян Василев, автоексперт, предаде NOVA.

B мoтивитe ĸъм зaĸoнoпpoeĸтa e зaпиcaнo, чe пpeвишeнaтa и нecъoбpaзeнa cĸopocт e пpичинa за повишената смъртност на пътя. Именно първокласните пътища, а не магистралите са проблемни според автоексперта.  Намаляването на скоростта по магистралите ще създаде и административна тежест на държавата, а не облекчение за шофьорите, според Василев.

"Смяна на пътни знаци, смяна на закон за движение…ангажимент, който за мен е излишен", посочва експертът. Василев обаче е съгласен  ТОЛ-камерите да засичат средна скорост и да се използват от "Пътна полиция" за налагане на глоби при превишаването ѝ.

А що се отнася до друг наболял проблем – незаконните гонки по пътищата и демонстративното каране и снимане на километражи със скорост до 300 км/ч, то според Мариян Василев е нужен нестандартен подход от държавата към тези шофьори.

Проектът за промени в Закона за движене по пътищата трябва да мине първо редица обсъждания и няколко гласувания в пленарна зала, преди да бъде обнародван.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

71

КИНГ ЧАРЛИ

преди 1 месец

ЗА ТЪПИТЕ БГ-та: Националното ограничение на скоростта за автомобили, мотоциклети, лекотоварни микробуси и превозни средства с двойно предназначение е 70 мили в час по магистрали и платна с две платна с централна бариера, 60 мили в час на единични платна и 30 мили в час в населени места.8.09.2022г. ТОВА ПО 1,609 = 112,63 ;96,54 ;48,27 КМ/Ч.

70

Batko

преди 1 месец

Те пътищата тотал щета, без никаква маркировка, сега ще санкционират

69

Petroff

преди 1 месец

Пълна глупост. Според мен макс. допустимата скорост на магистралата е най-малкото я проблем по българските пътища. Идеята на магистралата е да е По СНОВНА пътна артерия. Не е място за разглеждане на откриващите се пейзажи наоколо, не е и място да тормозим другите участници в движението. За бързото шофиране се говори постоянно, но за бавното не.Защо?Нормално ли лек автомобил да принуждава бис и камион да го изпреварват? Големия проблем е високата скорост в града, и то в кварталните улици!

fallback