Снимка: Bloomberg TV Bulgaria
fallback

Онлайн търговията в световен мащаб, както и в нашата страна все още не е изместила традиционните начини на пазаруване. В България има сериозен ръст при онлайн покупките и в определен момент онлайн продажбите ще надминат пазаруването във физически магазини. Онлайн търговията дава възможност да бъде намерена най-добрата оферта и крайният потребител да придобие желаната стока или продукт на по-добра цена. На фона на инфлацията потребителите отделят повече време за търсене, за да намерят това, което ги интересува на подходяща за тях цена. Това разказа Радослав Вангелов, ръководител бизнес развитие в Soft1, в предаването „В развитие” с водеща Веселина Спасова.

Ситуацията с Covid даде възможност хората да открият онлайн пазаруването и това се превърна в навик. Потребителите запазиха своето клиентско поведение и продължават да пазаруват онлайн.  

"За налагане на онлайн търговията допринася и възможността за различен избор – тоест на едно място може да видиш повече продукти и да сравниш цените”.

Единичната сума на онлайн покупка в нашата страна е по-малка в сравнение с държавите от Западна Европа и е на средна стойност от 50-60 лева, като очакването е тя да нараства. Най-предпочитани за онлайн продажба у нас са нисък клас продукти за комфорта - дрехи и обувки.

Коментирайки положението със стоките от Китай след промяната на ДДС за продукти оттам, събеседникът посочи, че това се отразява, но не много, защото стоките, които идват и от Китай, и от останалата част от азиатския пазар, са на доста приемливи цени като за Европа, включително и за българския пазар.

"Част от потребителите се насочиха към пазаруване от държави, които все още не са от Европейския съюз като Турция, но се продължава и ползването на азиатски стоки”.

Мобилната търговия навлиза все повече и от нея най-вече се възползват младите потребители, отбеляза събеседникът, като допълни, че все още 60% от потребителите предпочитат да пазаруват през десктоп.

"У нас лидер поне в близко бъдеще ще останат десктоп продажбите и плащанията с наложен платеж”, посочи Вангелов.

През тази година смятам, че едно от най-важните неща, които търговците ще се опитат да постигнат, е увеличаване на кошницата на потребителите. Основен елемент, които предстои да бъде променен, е свързан с увеличаване на възможностите за търсене. Това означава, че в момента, в който търсим определен продукт или услуга, да ни бъде предложен и съответният съпътстващ продукт. По този начин крайният потребител ще направи по-голяма кошница, обясни Вангелов.

Какъв е профилът на купувачите онлайн може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Анонимен

преди 1 година

Покупка на козметика и лекарства онлайн е също много удобно, вместо да ходиш от магазин на магазин и да говориш със 10О продавачи за наличието на определен продукт . Спестяваш си време, информираш се с 1 кликване и сравняваш между 50 марки фон дьо тен примерно или червило, кой би ти подхождал най-много като характеристики и цена! Да, това е бъдещето в търговията. Само дето доставката все още е доста висока, поне за мен е така. Но услугата го оправдава.

9

Престанете да ни

преди 1 година

Следите ***,кой кво си купил.Чудя се дали не е наказуемо,да предоставяте данни от Спиди и Еконт? Вижте как всичко отива към масовият контрол над населението,кой къде си харчи парите,утре и това ще ни ограничат,и това ще стане близките години с електронната валута обща, евроатлантическа.

8

Хаха

преди 1 година

До Ром"с САМО от интернет купувам за себе си и за децата. Те не обичат да се влачат от мол на мол (и аз не обичам). Никой от нас няма идеални крака, но веднъж да разбереш кои марки са ти точно, нямаш грижи. На децата Фила пасва като по калъп, аз нося предимно Рикер и още 2- 3 непретенциозни марки. Удобни и добре изглеждощи.

fallback