fallback

Осемкратният рали шампион на България и организатор на обучения за пътна безопасност Димитър Илиев влиза в екипа на премиера Кирил Петков като съветник по пътната безопасност.

"Това е кауза, която се опитвам от много години да развивам и по някакъв начин да представям на хората проблемите, с цел по-доброто им разбиране и осъзнаване на рисковете. Когато човек познава законите на физиката и знае как влияят върху автомобила, предметите вътре в автомобила - той много по-добре осъзнава какво трябва да бъде неговото поведение", каза Димитър Илиев в студиото на "България сутрин".

Той ще настоява за спешни ремонти на най-опасните черни точки в България.

Oще по темата
"Това са местата с аквапланингите - Кресна, Микре, пътят Русе-Бяла. Другото, което много искам да се случи у нас, е всички да започнем да носим колани на задните седалки. Дълги години в България не се ползваха колани на предните седалки, в един момент се каза, че това става приоритет и ще се следи за него. Започваме засилен контрол за предпазни колани, обезопасителни столчета. Започваме контрол за мобилните телефони, които са се превърнали в пандемия", допълни Илиев в ефира на Bulgaria ON AIR.

Съветникът на премиера подчерта, че телефоните са опасни най-вече за пешеходците.

"Не искам да говоря за контрол като нещо, с което да плашим хората, защото ако ние си спазваме правилата и законите - е нещо хубаво. Контролът е опасен за арогантните шофьори, които с действията си застрашават другите, които спазват законите. Много е важно човек да не си преписва суперсили, които не притежава", категоричен е Димитър Илиев.

Рали шампионът заяви, че ще се направи ревизия, както и осъвременяване на учебната методика от най-ранната детска възраст до учебните центрове, където ставаме шофьори.

"Това, което произвеждаме като шофьори, не са достатъчно подготвени. В България има едно усещане да си "уредя" шофьорската книжка, а не да се науча. Това, което трябва да направим, е хората да искат да се научат, да осъзнаят отговорността, защото говорим за човешки животи. Не са важни глобите, а възпитателният ефект", поясни той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

Анонимен

преди 2 години

Байко е преброил 3 хиляди дупки. Лъже, той не може да брои до толкова. Преброил е 3 дупки и е излъгал пак с 3 нули. Голем шмекер е Байко. Добре, че сега е само Вожд на калинките от ГЕРБ.

12

Gogo ???

преди 2 години

80% от пътищарите са тъмнокожи,белите са зад клавиатурата и ....критикуват !

11

До Таню

преди 2 години

Ечемишка все едно трудоваци от КЕЧа на БНА са го строили по времето на соца!!Без хидроизолация, без арматура на много места,между облицовката и твърдата скала пространствата са запълвани с амбалаж чували празни кутии и кофи и ***.Цяло чудо е че не са станали по големи бели !Колоните на виадуктите също са правени с компромис с кофраж и бетон!Заради.измишльотината,,Петилетката в съкратени срокове в чест на.....!?! сега носим последствията!..А щурмът на Витиня по време на соца беше епопея!!!

fallback