Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Трагедията на АМ "Струма" за пореден път постави въпроса за безопасността на пътищата у нас.

"На пътната безопасност трябва да се отделя много по-голямо внимание. Преди 2 години имахме презентация, която беше насочена в тази насока. Тя беше озаглавена "Пътната безопасност - национален проблем на България". Не може да загиват 1000 човека годишно и ние да се правим, че нищо не се е случило. И да казваме, че човекът е виновен. Да, 90% от ПТП-тата са заради човешка грешка, но ние какво правим за тези хора? Как ги обучаваме?", попита председателят на Научно-техническия съюз по транспорта инж. Ясен Ишев в студиото на "България сутрин".

По думите му винаги се сещаме за някои неща, когато е късно.
Oще по темата


"Нашите знаци са сложени по ненормален начин - по три знака на един стълб. Повечето колеги казват, че знаците вече са обезценени. Март месец се промени законът за пътищата. Член 36 касае пътната безопасност, той е подобрен, но основното, което не се спазва, са инспекциите по пътна безопасност, които трябва да се правят 2 пъти в годината", допълни инж. Ишев в ефира на Bulgaria ON AIR.

Той е отправил запитване към АПИ дали правят именно тези инспекции.

Според него има много знаци, които са излишни, има много места, където няма добра видимост, има много места, където се събира вода.

"Това са опасни места и се създават условия за сериозни ПТП-та. Бях на откриването на тази отсечка от АМ "Струма". Проектът е стар, но пътят е от 15 години в експлоатация", коментира експертът.

И подчерта, че там скоростта е намалена, не е 140 км/ч., както е по другите магистрали.

"На 3 месеца автобусите трябва да минават на редовен преглед, за да се удостовери тяхната техническа изправност", посочи инж. Ясен Ишев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

31

Boris

преди 2 години

На тоя човек ясно ли му е въобще какво говори,ако бяха вкарани хора в затворите от фирми строители,хора подписали дукоменти за експлоатация,хора които са крали материали,нямаше да има загинали.а те сега даже водители ще ги уволнят,та това са определени фирми без всякакъв контрол.дано душите на тези хорица да тежат на съвестта на Борисов и на неговите айдуци.затвор за всички ***

30

Анонимен

преди 2 години

Толкова е и експерт, що не е участвал в планирането им.За останалите знаците са, за да се спазват.

29

aaa

преди 2 години

Абсолютно неадекватен тип! Дрънка общи приказки, че и пълни глупости на места. Пъвро шофьора не е Българин, какво обучение на водачите от детската градина да се прави!? Второ най-вероятно се е случило нещо, което няма нищо общо с пътя. Ако беше загубил контрол със сигурност щеше да набие спирачки.

fallback