Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Намериха "черната кутия" на падналия на 9 юни изтребител МиГ-29 край бреговете на Шабла. Записващото устройство беше изпратено за сваляне на данните в авиобаза "Граф Игнатиево". Какво се съдържа в тази кутия и ще станат ли ясни причините за инцидента, при който загина майор Валентин Терзиев?

"Не може да ни помогне веднага, но със сигурност ще има най-сериозен принос за разследването на този авиационен инцидент. Ще зависи в какво състояние се намира тази кутия, все пак е престояла на дъното на морето доста време. И доколко е възможно да се разчете самият самописец вътре, като данните ще бъдат извлечени в максимална степен ,надявам се", заяви журналистът и пилот Александър Богоявленски в студиото на "България сутрин".

Според него няма как да разберем точните действия на майор Терзиев, но до някаква степен можем да ги разчетем от параметрите на полета.
Oще по темата


"Те могат да бъдат разгадани на база на тези параметри, които се записват в това устройство. Това са основните параметри на полета - каква е била скоростта, височина, състоянието на някои от аеродинамичните елементи", обясни Богоявленски, който е и водещ на предаването "Авиошоу" по Bulgaria ON AIR.

Отговор на въпроса дали изтребителят се е взривил във въздуха или се е разпаднал във водата не може да се даде без разчитане на "черната кутия", а всякакви спекулации по темата биха попречили на разследването, категоричен е журналистът.

"Затова изчаквахме този момент. Откриването на "черната кутия" е добра новина, следващата е, че са разчетени данните. Следва дълъг анализ на данните, който също трябва търпеливо да изчакаме, за да можем наистина да открием първопричините", посочи Богоявленски.

В авиацията най-важното е да се открият причините за едно произшествие, за да не се повтаря, особено ако става дума за грешки в управлението, техническото състояние на изтребителя, връзка с екипаж и наземни служби, стана ясно от думите му.

"Историята и правилата в авиацията се пише, за съжаление, на базата на такива произшествия", изтъкна гостът в студиото.

Почти всяка година вече и в българските ВВС се случва по едно произшествие, а корените на проблема, според Богоявленски, трябва да се търсят в политическата сфера.

"До разрухата на българските ВВС доведоха точно следните решения, бих ги нарекъл политическа недалновидност - Започнахме с откровено идиотско решение да бъдат нарязани почти всички български самолети, оттам тръгна разрухата. Липсата на нетренираност на пилотите не е по тяхна вина, а е вина на непрестанното оправдание на политиците за липса на средства", завърши журналистът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

Анонимен

преди 2 години

стига с разни пишман специалисти. Какви самописци кви магнетофони ролки ленти и подобни глуписти от зората на авиацията. Показаха ви хората какво има и кое е скъсано. Всичко в в два чипа памети на записани в цифров вид данни за полета. И са нови а не от съветско време. Много искам да да украински и украинец да ви каже какво се е случило щото на руснак или българин не вярвате. Тогава ми е чудно какво ще измислите.

12

Анонимен

преди 2 години

Sa tova ne ja namirat da ne se rasbere istinata

11

Анонимен

преди 2 години

Видеото не се зарежда, погрижете се :))

fallback