fallback

В четвъртък със заповед бе възобновен присъственият учебен процес, като най-малките се връщат в класните стаи от понеделник, а за по-големите ученици се възобновява прекъснатият график от 22 март.

"Присъственото обучение няма алтернатива, в пъти по-добро е от дистанционното. Дистанционното обучение е компенсаторно, то подпомага присъственото", заяви директорът на 51 СОУ "Елисавета Багряна" Асен Александров в "България сутрин".

Oще по темата
По думите му социалните умения на децата се променят в онлайн среда, те стават по-затворени, но най-големият проблем е, че голяма част от учениците не са достатъчно зрели, за да учат сами.

"Големият проблем не е в преподаването. Децата го чуват и дистанционно, но не могат да се мобилизират и не са достатъчно зрели, за да могат да учат сами. Те са сами пред екрана, могат да чуват това, което се говори, но да не минава през главата им. Не могат да се концентрират. Бидейки в клас, учителят ги мобилизира, те се мобилизират един друг", обясни той в ефира на Bulgaria ON AIR.

Александров посочи, че по-големите ученици са по-мобилизирани, особено когато им предстоят важни изпити като националното външно оценяване за 7 клас и матурите за 12 клас.

"7 клас са по-мобилизирани, особено по предметите, на които ще се явяват на изпити. Големият проблем е, че учениците не могат да се мобилизират, но тези, за които е интерес оценката, те се справят", изтъкна директорът на 51 СОУ.

"Предложението на учителските синдикати е учениците да се въртят през 4 седмици - в училище да бъдат половината от учениците над 4 клас. По този начин те ще могат да се въртят през 2 седмици. Даже нашето предложение беше да могат да се въртят през една седмица. При нас ще се обучават 58%, а ако половината от класовете се обучават в училище, общо учениците в училище ще бъдат 66%. Струва ми се, че тези 8% разлика не биха увеличили епидемичната опасност", коментира Александров.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

21

Анонимен

преди 3 години

Този директор сякаш никога не е ходил на училище.Децата заедно в клас, означава пълна липса на дисциплина в массоия случай и нищо не научават. При дистанционното обучение децата най-накрая имат шанс да се научат да учат.

20

гогич

преди 3 години

До МатематикътМатематИка, даскалите, като всички останали хора, се разболяват извън училище или университета. Миналата седмица преподавателкатра на детето в у/нито им съоббщи, че е с ковид - къде се е заразила според теб, след като от ноември м.г. са онлайн??

19

Математикът

преди 3 години

Уважаем Директор, има ли информация колко учители са болни в други училища и как се осигуряват заместници, за да няма свободни часове? Много интересно днес медиите поднасят данните за Ковида, внушавайки че показателите са чудесни, ваксинацията върви и други " розови" неща. Не казват обаче за драстично увеличената бройка на болните в интензивните отделения и за намалението в броя заразени, което е отчетено и с намален общ брой тестове. Успеха изглежда е все още пожелателен, а не реален. Лицемери.

fallback