В четвъртък със заповед бе възобновен присъственият учебен процес, като най-малките се връщат в класните стаи от понеделник, а за по-големите ученици се възобновява прекъснатият график от 22 март.

"Присъственото обучение няма алтернатива, в пъти по-добро е от дистанционното. Дистанционното обучение е компенсаторно, то подпомага присъственото", заяви директорът на 51 СОУ "Елисавета Багряна" Асен Александров в "България сутрин".

Още по темата
По думите му социалните умения на децата се променят в онлайн среда, те стават по-затворени, но най-големият проблем е, че голяма част от учениците не са достатъчно зрели, за да учат сами.

"Големият проблем не е в преподаването. Децата го чуват и дистанционно, но не могат да се мобилизират и не са достатъчно зрели, за да могат да учат сами. Те са сами пред екрана, могат да чуват това, което се говори, но да не минава през главата им. Не могат да се концентрират. Бидейки в клас, учителят ги мобилизира, те се мобилизират един друг", обясни той в ефира на Bulgaria ON AIR.

Александров посочи, че по-големите ученици са по-мобилизирани, особено когато им предстоят важни изпити като националното външно оценяване за 7 клас и матурите за 12 клас.

"7 клас са по-мобилизирани, особено по предметите, на които ще се явяват на изпити. Големият проблем е, че учениците не могат да се мобилизират, но тези, за които е интерес оценката, те се справят", изтъкна директорът на 51 СОУ.

"Предложението на учителските синдикати е учениците да се въртят през 4 седмици - в училище да бъдат половината от учениците над 4 клас. По този начин те ще могат да се въртят през 2 седмици. Даже нашето предложение беше да могат да се въртят през една седмица. При нас ще се обучават 58%, а ако половината от класовете се обучават в училище, общо учениците в училище ще бъдат 66%. Струва ми се, че тези 8% разлика не биха увеличили епидемичната опасност", коментира Александров.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase