fallback

Светът се е фокусирал върху климатичните промени, докато в България се говори за замърсяването на въздуха след масовата употреба на стари автомобили и горенето на отпадъци, съобщи Bulgaria ON AIR.

Климатологът проф. Георги Рачев смята, че една от причините за мръсния въздух е комбинацията от синоптичната обстановка и котловинния релеф на столицата.

"Концентрациите ще паднат. Ще влезем в нормите. И Безплатен градски транспорт да се пусне, спецификата на нашето мислене трябва да се промени", коментира той.

Проф. Рачев е категоричен, че въздухът в столицата не е по-чист, отколкото през последните години. 

Oще по темата


Той допълни, че предприетите мерки са необходими и не трябва да са временни, а да се прехвърлят от правителство в правителство.

"Няколкото станции в София не могат да дадат целия облик. Трябва да има повече станции, защото едно е да мериш на Орлов мост, съвсем друго е на 200 метра в Борисовата градина", каза още метереологът.

Рачев смята, че зимата ще е сравнително мека не само в България, но и в цяла Европа. Също така добави, че сняг по Коледа е малко вероятно да има.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

15

гост

преди 4 години

и като ги монтирате тия датчици какво? Ще следим едни цифри, и...? Не е ли по-важно да се прокарват иновациите в действие вместо да се дават пари, за да се следят показатели? Ние и без тях знаем, че сме зле. Решения трябват, не следене на показатели.

14

Анонимен

преди 4 години

Много жалко за всички зомбирани, само прахови частици са ви в главите, градат е отровен от коли и мръсотия, ама нали сте се набутали по 20000 бона за нови коли, как така ще кажете че са виновни колите, преди 250 години сигурно пак са горяли каквото им падне под ръка, ама по време на индустриализацията май се замърсява най много, а тя с какво се характеризира най много, изгаряне на нефт

13

Анонимен

преди 4 години

Автомобилите замърсяват незначително с фини прахови частици - среднодневно под 1 мкг/м3, при максимално допустима среднодневна норма от 50 мкг/м3. При това бензиновите и дизеловите с Евро 5 и 6 замърсяват еднакво с ФПЧ. Евро 5 е от 2009 година, а средната възраст на колите в София е 11 години. Въпреки фактите, за онези 80%, дизеловите автомобили били виновни за това замърсяване.

fallback