Всеки автомобил в България скоро ще трябва да има технически паспорт, който ще се издава след тежък основен преглед. Той ще дава информация за актуалното състояние на всеки автомобил.

"С влизането на сервизната дейност в закона искаме да сложим ред в този бизнес. С поставяне на ред в бранша считаме, че по пътищата на България ще се движат повече технически изправни превозни средства", обясни пред Bulgaria ON AIR автомобилният състезател и собственик на сервиз Румен Дунев.

Още по темата
Той уточни, че предложението за технически паспорт не е на Национална камара на автосервизите в България и той лично е против, защото автопаспортът би затруднил клиента. Според Дунев законите у нас трябва да се правят в посока да обслужват гражданите, бизнеса и чак тогава на държавата.

"В другите страни практиката е видна и тя е сполучлива. Основният коректив е в ръцете на бранша, а не в ръцете на държавата", коментира автоинструкторът и председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите Красимир Георгиев в "България сутрин".

Гостите в "България сутрин" коментираха и данните на Евростат, че страната ни е е на дъното на класацията по възраст на автопарка сред страните от Европейския съюз.

Румен Дунев обясни, че купувайки стари автомобили, не спестяваме, защото от една страна те отделят повече вредни емисии и така харчат повече гориво, което оскъпява автомобила в периода на експлоатацията му. От друга страна пък, когато внесем стар автомобил, той има нужда от ремонт и ние влагаме пари в чужда икономика, тъй като България не е производител на автомобилни части.

Двамата с Красимир Георгиев се съгласиха, че въпреки това без помощ от държавата българите не биха могли да си позволят по-нови автомобили, тъй като те са по-скъпи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase