Снимка: Булфото, архив
fallback

При катастрофа на завой виновният шофьор да губи книжката си. Това са само част от новите мерки, които вътрешният министър предлага за обсъждане. Ще имат ли ефект?

"25% от инцидентите през 2018 г. са станали на завои. С вземането на книжките няма да подобрим сцеплението на асфалта. Имаме дупки на завои, понякога се заобикалят през насрещното движение. Някой продължава да експериментира на наш гръб", коментира председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков.

В предаването "Денят ON AIR" той акцентира върху предложението за увеличаване на часовете за кормуване от 31 на 50. Радков отбеляза, че експертите, които предлагат промяната, са станали шофьори също след 31 часа кормуване.

"Ако не са станали добри шофьори, да отидат и да си върнат книжките", призова той.

Темата пред Bulgaria ON AIR коментира и председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова.

"Опитваме се да направим автобусния транспорт по-атрактивен за хората. Как ще го направим като се движим с 30 км/ч?! Когато намаляваме скоростта, увеличаваме времето на движение на автобуса", посочи тя и поясни, че с това ще се увеличи натоварването върху превозвачите, шофьорите и пътниците.

"Намалявайки скоростта на движение ще изнервим допълнително шофьорите. В нормални условия няма как да се движите с 30 км/ч", настоя Милтенова.

По думите ѝ огромна част от катастрофите у нас стават заради това, че не са ревизирани пътните знаци.

Христо Радков посочи още, че след въвеждането на тол системата се очаква "Пътната агенция" да харчи по 1 млрд. лева, а работата на служителите ще се увеличи четворно. Според него за въвеждането на тол системата е избран най-неудобният ден, тъй като се очаква в средата на август трафикът да е най-натоварен.

А Милтенова смята, че тол системата ще увеличи с много разходите на превозвачите, което логично ще доведе до увеличаване на цените на билетите, а вероятно и до фалити.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

9

Анонимен

преди 5 години

С тези мерки ще се увеличат хранилките. Разберете че всичко се прави само за пари. Камерите какво постигнаха освен милиони в бюджета

8

давайте още така !

преди 5 години

Е той ли е най-умния човек в Б-я дето ще спре катастрофите ...катастрофите са в резултат на конфликтни точки няма значение с какво--- премахва се конфликтната точка с нея изчезва и възможността за катастрофа ,ако е невъзможно да пресечеш някъде няма да те блъсне кола, ако е невъзможен челен удар поради здрави мантинели няма да го има и така на татъка--- в Бя от 30 г се е тръгнало по пътя на недаването на пари и на директното обвинение към шофьора и всеки ден резултата е все по-лош--продължавайте

7

sofeto

преди 5 години

У нас катастрофи стават и на пътя, и в държаватa, и в живота, защото българите са ***(***)!

fallback