След като Националният институт по метеорология и хидрология се раздели с Българската академия на науките от 1 януари днес образователният министър ще се срещне с ръководството на метеоролозите, които минават под шапката на МОН.
Сред първите задачи на НИМХ е взимане на проби и анализ на праха във въздуха над София.
“Подготвяме два проекта, като единият ще бъде финансиран от МОН. Той е насочен към това на базата на анализ на праха, който ще се взема чрез автоматични устройства, да видим каква част от замърсяването в София се дължи на транспорта и каква на битовото отопление. Сега няма никакво изследване, което да покаже какво е съотношението между тези два показателя. Ще можем да определим и много по-точно и какво идва отвън”, обясни пред “Труд” директорът на НИМХ проф. Христомир Брънзов.
Работили сме по подобен проект с Международната агенция за атомна енергия. Надяваме се догодина да знаем конкретните замърсители, съответно Столичната община да може да се насочи към основния от тях. Прогнозната стойност на проекта е около 300 000 лева.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
11
Анонимен
преди 5 годиниВредните газове не са от коли а от ядящи боб възмутгав.и субекти и дупетати.
10
Истината
преди 5 годиниФандъкова направи много и за увеличаване на замърсяването от ауспусите на колите, като увеличи много задръстванията с влошаването на организацията на движението и паркирането, вкл. и с велоалеите, които стесниха улиците и увеличиха много задръстванията. Разстояния, които през 2001-2004 година, можеше да минеш за 10 минути, сега се минават за 30-40 минути.
9
Истината
преди 5 годиниДо преди 3-4 месеца в София, Фандъкова говореше само против колите, че колите замърсявали въздуха в София, като сега единсвеният резултат от това насъскване на обществото против колите е, че вдигнаха данъците на колите на над 10 годишна възраст (преди Евро 5), както и на половината от колите по Евро 5. Въздухът ставаше все по-мръсен заради отоплението и най-накрая заради глобите от ЕС, се призна, че замърсява отоплението, но често пак по навик се споменават и колите, както е при зеления билет.