pixabay
fallback

Биоетанолът в бензините увеличава корозията на двигателите и Българската петролна и газова асоциация /БПГА/ предлага да не се увеличава количеството му. Това каза Камелия Славейкова, член на УС на БПГА.

"Такава е и препоръката на производителите на автомобили", подчерта тя.

Сега биоетанолът в бензина у нас е осем процента като се предвижда от 2019 година да се повиши на девет.

От корозия на двигателите са застрашени най-вече старите коли, каквито са повечето в България.

Oще по темата

Камелия Славейкова не уточни колко стари трябва да са колите, за да е опасен за тях биоетанола, но посочи, че всеки производител разполага с информация за своите модели.

Според нея продаваните в България горива са със същото качество като тези в Европа. Горивата, продавани в България, са пригодени да се използват до минус 15 градуса, но има и такива, които са ефективни и при минус 20 градуса.

В повечето страни на ЕС съдържанието на биоетанол в бензина е до 5 процента. Има страни като Франция, Белгия и Германия, където могат да ви продадат и бензин с до 10 процента биоетанол. В България биодобавката в бензина е 8 процента, а в дизела поне 6 процента.

Биокомпонентите имат по-ниско енергийно съдържание от обикновеното гориво и с него се изминават по-малко километри. Затова в горивата има добавки, които чистят клапаните от отлаганията. Тези отлагания намаляват мощността, вдигат разхода и вредните емисии на колата, посочиха от БПГА.

На свой ред Валентин Златев пресметна, че разходите за продажба на горива по бензиностанции са между 24 и 27 стотинки на литър.

"Не знам защо Веселин Марешки твърди, че тези разходи са между 3 и 7 стотинки на литър. По наши данни за продажбата на един литър гориво плащаме между 6 и 8 стотинки за амортизации, осем стотинки за заплати, 6 стотинки разходи за бензиностанциите, 3 - 4 стотинки транспортни разходи и по една стотинка за нефтобазите", посочи Златев.

"Бих искал да знам как фирмите на Веселин Марешки успяват да вместят тези разходи в рамките на 3 - 7 стотинки, че и да му остане една печалба от литър гориво. Нашите бензиностанции работят средно с 14 души персонал, нека неговите да са с по пет души и разходите му за труд да са четири стотинки на литър, но и тогава сметката не излиза", посочи още Валентин Златев.

/БТА/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

40

Анонимен

преди 5 години

Значи в бензина има етанол, а е забранен етанолът в кръвта.

39

Мани Бегай

преди 5 години

Когато етанола престой дълго време в горивопроводите се образуват наслагвания които ги стесняват и запушват, това сполетява и помпите и дюзите. За да се избегнат тези проблеми трябва да си сипваме стабилизатори на горивото в резервоарите, които от своя страна скапват други неща. В общи линии всичко е нагласено така, че колите ни да се трошат и да ръсим пари на сервизите и производителите на части.

38

(-_-)

преди 5 години

Горивата в България са некачествени, както и стоките в магазина.. Дори не искам да си представям какви *** разтварят в бензина и дизела. А, в супермаркетите е пълно с дефектни стоки, такива, които практически са непродаваеми в цивилизацията! Храните - е там е ужас просто..

fallback