Снимка: архив Bulphoto
fallback

Старите "нови" автомобили ще преминават първо на технически преглед, а след това ще се регистрират от органите на реда. Това е част от промените, които в момента се обсъждат в работната група от Министерството на транспорта и Министерството на вътрешните работи, която разделя на три части сегашния обемист Закон за движение по пътищата.

Целта е вносните автомобили, навъртели вече хиляди километри, да бъдат проверявани за изправност, за да може да се регистрират като изправни превозни средства, коментира пред "Монитор" Дамян Войновски, главен секретар на ИА "Автомобилна администрация" (ИААА).

Така внесените от чужбина бракувани и негодни за употреба превозни средства ще бъдат спирани не по пътищата, а преди регистрацията им в КАТ.

"Искаме да обърнем процеса, за да засилим контрола преди регистрацията", допълни Войновски.

Oще по темата

Промяната ще намали административната тежест за превозвачите, които често регистрират превозно средство в МВР и след това минават на технически преглед.

Това се изисква при допълнителни проверки на автомобила, като ADR или за превоз на деца и ученици, където има по-особени изисквания.

"Те веднъж минават на преглед в МВР, а след това трябва да минават на технически преглед през ГТП, за да им издадем удостоверение. Ако първо минават през техническия пункт това ще бъде още едно облекчение за превозвачите", смята главният секретар на автомобилната администрация. Същото важи и за таксиметровите превозвачи, които минават на технически преглед на оборудването.

В момента ИААА подготвя промени в наредбата за таксиметровия превоз на пътниците, в която ще бъдат въведени облекчения за таксиметровите водачи. Част от регистрите на агенцията ще станат публични, за да не се налага да носят документи в общините, когато правят справки за превозните си средства.

От агенцията ще пресекат възможността водачите да преминават през технически преглед без платен данък в общината. Това ще се осъществи чрез свързване на автомобилната администрация директно със сървърите на НАП. В момента протичат тестове на системата и до месец автомобилите без информация за платени налози няма да бъдат допускани до техническа проверка.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

39

П.Петров

преди 6 години

И на кой регистрационен номер ще преминават ГТП, когато не са регистрирани?Видео наблюдението в пунктовете за ГТП ще хване ли номера на рамата или ще може с друга такава кола и някой лев да се мине ГТП?Ако колата на се продаде за година, пак ли ще минава ГТП без да е в движение ?Иначе звучи добре, автокъщите да продават само коли, който са технически изправни и годни за движение по пътищата.

38

Истинска история

преди 6 години

Преди 7 год. вкарах в България колата, купена от мен нова докато работех навън. В КАТ ме посрещнаха видимо доволни с думите: Опа, стара кола(6месеца и 8 дни)! Еко такса 220лв.Разбира се платих я и разбрах, че вече карам стара такава. Закон- какво да го правиш! Отивайки обаче в Общината разбрах, че всъщност е новата да мога(пак по закон) да плащам 380лв. данък следващите пет години. Само споделям, не се оплаквам, по-важен е извода:Ако наистина се прави реформа се започва със законодателни промени

37

fsdfsd

преди 6 години

Да ги минават на преглед търговците, които ги продават, а не хората да се набутат да купят кола и после да се окаже, че не става. Да задължат търговците да вкарват коли и да имат право да ги продават само ако са годни за това. Това е решението.

fallback