Снимка: Булфото, архив
fallback

Поправки в Закона за движение по пътищата (ЗДП) ще намалят значително закъсненията на обществения транспорт в София и в големите градове. Предстоящите промени касаят статута на градските автобуси и тролеи, които ще получат предимството на трамваите.

Oще по темата

Новите правила ще намалят времетраенето за придвижването в градовете, ще повишат безопасността на пътниците и ще увеличатефективността на обществения транспорт, казва в мотивите към законопроекта вносителят му Станислав Иванов (ГЕРБ), цитиран от "Труд".

Според предварителната оценка на въздействието на поправките новите правила ще доведат и до намаляване на вредните емисии. Пак като полза от даването на статут като на трамваите на градските транспортни средства се изтъква и повишаването на пътнико потока, а от там и продажбата на билети.

Освен т.нар. “бърза писта” за автобуси и тролеи, поправките в ЗДП предлагат и по-строги мерки срещу неправилното паркиране. С въвеждането им ще се сложи край на неколкодневен престой на автомобили със сложени скоби по улиците. В края на работния ден на съответната зона за почасово платено паркиране, “заскобените” коли ще бъдат премествани принудително.

Припомняме, че само преди 2 седмици в народното събрание бяха гласувани други текстове от Закона за движението по пътищата, чрез които бяха премахнати знаците, с които се обозначават камерите.

Депутатите решиха още за нарушения заснети с видеокамера, за които не се отнемат контролни точки или право на управление на МПС, да се издават електронни фишове. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

48

Аз съм от Перник

преди 6 години

с тяхното. А при положение, че автобусите се движат по същите платна заедно с колите какво точно предимство ще получат? Да не спират на пешеходците ли? И това щяло да доведе до намаляване на вредните емисии и повишаване на пътнико-потока, а от там и продажбата на билети Честно ли, като се юрне народа на тея бързи автобуси няма да могат да смогнат с билетите, ще ги направят по 2.60 и пак ще има наплив

47

Аз съм от Перник

преди 6 години

След всичките тъпотии, които се изписаха някой запита ли се какво е предимството на трамваите и какво предимство аджеба ще получат в крайна сметка тези автобуси?Предимството на трамваите се състои в това, че останалите МПС-та трябва да ги изчакват преди да преминат по релсовия път и в това, че не са длъжни да спират на пешеходни пътеки. Главно заради особеността, че трамваите се движат по отделни платна за движение и имат отделни светофари и може да се случи зеленото на колите да съвпадне с

46

до 49

преди 6 години

До АнонименПаркингите и броя на лентите никога няма да са достатъчно и никога няма да решат проблемите с трафика - няма град в света, в който това да се е случило. Повече ленти, паркинги = повече коли. Единствените големи градове(1млн+ жители), в които няма проблеми с трафика са градовете, в които е даден приоритет на градски транспорт + алтернативни начини на придвижване(колело). Това са факти, които лесно могат да се проверят.

fallback